po mieście

Środa, 24 czerwca 2020 · dodano: 10.07.2020 | Komentarze 3

Biblioteka drive in (dla rowerów).

Lato... albo upał, albo leje.

Z cyklu: na rowerze w deszczu.

Perełki burzowe, powstają prawdopodobnie po tym, gdy piorun uderzy w to miejsce, dlatego zaraz po burzy zbieracze pereł ruszają w teren.

A tu rosną morgenszterny, lub kiścienie (zwane czasami korbaczami).

Moja dawna szkoła.

O, jeszcze są odciski dłoni (nie moich), ale coraz słabiej widoczne.

Ławeczka i latarnia w żurkowych* sweterkach z ostatniej jesieni.

*) ŻUREK - Żyrardowskie Utalentowane Rękodzielniczki Kulturalne

Ostatnio druga ławeczka dostała włóczkowe ozdoby.

Pojawiły się też kwiatki

Do których zleciały się biedronki, a nawet pszczółka.

Kałuża - zbiornik wodny bez znaczenia strategicznego, do którego pokonania nie potrzeba środków przeprawowych (wystarczą kaloszki lub sandałki)

Druga dla nurków

Przed jedną z żyrardowskich knajpek

Gołębie przycupnięte w deszczu

Ale winniczki i inne ślimaki są zadowolone

Gąsieniczka

Jakaś osa

Drewniany domek, jeden z nielicznych pozostałych po wsi Teklinów.

Burza! Ale daleko, gdzieś bodaj pod Pilawą, dobre kilkadziesiąt kilometrów stąd. Cumulonimbus o kształcie kowadła.

Jerzyków to u nas sporo. Co prawda populacja się zmniejszyła, gdy zakratowali otwory wentylacyjne, ale po zamontowaniu pod szczytami wieżowców domków dla jerzyków, ich populacja wzrosła i jest ich chyba więcej niż kiedyś. Tylko jaskółki dawno się wyniosły, przy okazji ocieplania i remontów zostały usunięte gniazda z balkonów. Jedno z gniazd było w rogu balkonu obok nas, gdzie mieszkała starsza pani... nie pamiętam kiedy zostało usunięte, czy przy okazji ocieplania bloku, czy też po tym jak pani Stefania umarła i był jakiś remont.