Akcja Biblioteka i naprawa szałasu

Czwartek, 7 maja 2020 · dodano: 13.05.2020 | Komentarze 2

Tym razem do biblioteki we Mszczonowie, miałem pojechać tam dzień wcześniej, odbijając na południe z Jaktorowa, ale wyjechałem dosyć późno i już nie miałem czasu.

Punkt odprawy czytelników w przedsionku.

Ponieważ tutaj dla odmiany została wyłączona funkcja zamawiania online przez katalog (można tylko telefonicznie - nie lubię), więc przyjechałem z karteczką. Pięć książek do wypożyczenia plus dwie rezerwowe, na wypadek gdyby którejś nie było... i faktycznie, jednej nie udało się zlokalizować, choć według katalogu powinna być (nic nowego, jak zwykle czyszczę katalog z jakichś zaginionych książek). Zdziwiłem się jednak, że pani podaje mi sześć książek... wydawało mi się, że limit wypożyczeń jest pięć, ale może coś pomyliłem, albo zmienili. Dopytałem się więc ile można wypożyczyć:
- W zasadzie pięć, ale się nie ograniczamy jak ktoś chce w obecnej sytuacji wypożyczyć więcej.

O, zamiast pisklaczka było tu chyba śniadanie dla kogoś.

Kopalnia Olszówka-Wręcza... kopalnia piasku i żwiru, teraz już w zasadzie nieczynna.

Ptasia wyspa i ptasia mielizna.

Park of Poland.

W drodze powrotnej wizyta nad Pisią.

Podjechałem tu głównie po to by sprawdzić jak bardzo jest uszkodzony szałas (info od kolegi leca z 01.05) i  sprawdzić czy da się naprawić. Na szczęście się dało, stan przed i po naprawie.

W zasadzie obawialiśmy się od początku, że nasze szałasy będą niszczone, wiemy przecież jak wyglądają okoliczne przystanki... na szczęście są zazwyczaj w ustronnych miejscach. Ten jest chyba i tak w miejscu gdzie najwięcej ludzi dociera (choć i tak nieliczni schodzą z pobliskiej drogi).

Patyk marianowy znalazłem nie w stosie patyków przy szałasie, tylko parę metrów za nim... a właściwie tylko połówkę. Być może się komuś nie spodobał i chcąc go usunąć rozwalił kawałek szałasu (cóż, patyk był solidnie umieszczony).

A może właśnie się spodobał i chciał ukraść? Tylko ofiara losu przy okazji połamała patyk i uszkodziła szałas? No cóż, takie włóczkowe ozdoby drzew z żyrardowskiego parku (fotki tutaj) zostały dosyć szybko rozkradzione. Nie umieszczałem więc kolejnej brzózki z podpisem, żeby nie prowokować wandali.

Fotka sprzed zniszczenia:

Z drugiej strony są tacy, którym się podobało i docenili naszą konstrukcję. W szałasie jest pojemniczek zostawiony dla Klu zdaje się przez Werronę (choć oa coś kręci i się nie przyznaje), zostawiliśmy go z wiadomością i zamienił się w skrzynkę kontaktową, w której znaleźliśmy takie miłe wpisy.

Wyjeżdżając jeszcze z miasta minąłem jedną stację roweru miejskiego z rowerami, potem minął mnie samochód nexbike'a, a potem pustą stację... wracając minąłem kolejną stację - pełną. Aha, chyba właśnie rozstawiali rowery. I faktycznie, jak sprawdzałem to okazało się, że następnego dnia (8.05) rusza Żyrardowski Rower Miejski.

Rowery też trochę zdziwione tym wszystkim