Ostatnia śnieżyca w marcu

Wtorek, 31 marca 2020 · dodano: 01.04.2020 | Komentarze 2

Jak się zebrałem na rower, to akurat zaczął prószyć śnieg, który szybko przeszedł w regularną śnieżycę. Jednak za Międzyborowem wyjechałem z niej (i tylko czasem coś delikatnie poprószyło).

Czyjś szałasik zamienia się w igloo.

Za to mogłem sobie z boku pooglądać chmury śniegowe.

Poręciłem się znów w rejonie CMK Północ, a jak przekroczyłem wiedenkę, to zacząłem z powrotem wjeżdżać w rejon gdzie niedawno przeszła śnieżyca - drogi były mokre, nawet z kałużami, a gdzieniegdzie w cieniu było jeszcze trochę śniegu.

O tej porze roku jeszcze widać ptasie gniazda, niedługo już zostaną zamaskowane zielenią.

Nazbierałem nosków klonu jesionolistnego (chyba), dla Kluski, żeby je mogła puszczać z balkonu.

A to też chyba klon jesionolistny.

A to mirabelki (raczej).

Bazie-kotki (jak je nazywa Kluska), też kwitną.

Czerwony las.

Park w Radziejowicach już zamknięty (tydzień temu był otwarty), na stronie pałacu czytam że od wieczora 27-ego marca.

Za to naprzeciwko była otwarta brama szkoły, przypomniałem sobie o nowej tablicy, upamiętniającej zabitych w 1939 mieszkańców, którzy spoczywają w bezimiennych mogiłach na miejscowym cmentarzu.

Obowiązkowa wizyta nad Pisią Gągoliną, a konkretnie nad Bobrzym Jeziorkiem.

Oto tama spiętrzająca Pisię tak,że rozlała się na całą terasę aż do skarpy. Wiem, zę niewiele jej widać.

Poniżej są jeszcze co najmniej trzy tamy, oto jedna z nich...ledwie wystaje z wody, poniżej też jest nieźłe spiętrzona.

Komentarz chyba niepotrzebny

Pisia Gągolina w pełnej okazałości

Na pograniczu zimy i wiosny