Wysyp maślaczków po drodze na cmentarz

Sobota, 21 września 2019 · dodano: 05.10.2019 | Komentarze 8

- 9 kań
- 106 maślaków żółtych
- 15 maślaków zwyczajnych
- 6 kurek
- 4 zajączki
- 3 prawdziwki

Ludzie się zwiedzieli, że grzyby są w lesie i z okazji weekendu masowo ruszyli na grzybobranie... wjazd do lasu zawalony samochodami, chyba nigdy nie widziałem czegoś takiego w tym miejscu. Poza tym w lesie też dużo samochodów i ludzi oczywiście, co chwila się na kogoś wpadało.

Dziś na 10 było zaplanowane sprzątanie cmentarza pod Wolą Szydłowiecką, który został zawalony konarami wszelakimi podczas wiatrołomu, a także potem podczas ścinki oczyszczającej wiatrołom. Stwierdziłem, że podjadę, ale najpierw przejadę przez las poszukać grzybów...mógłbym oczywiście po sprzątaniu, ale raz że wtedy mogliby mi wyzbierać grzyby (zwłaszcza kanie, które rzucają się w oczy z daleka), a poza tym z doświadczenia wiem że jak już się pojedzie na prace na cmentarzu, to jakoś trudno się zebrać i wcześniej urwać.

Jeśli chodzi o kanie, to przejazd przez las zaowocował czterema sztukami, oraz namierzeniem pewnej ilości łebków... jedno miesce było obiecujące, bo z osiem nierozwiniętych kań, ale blisko ścieżki (jak we wtorek podjechałem tam, to już były wyzbierane). Natomiast w ostatniej miejscówce, bardziej na uboczu i  w krzakach, dozbierałem jeszcze pięć kań.

Zajączek... nie uciekał.

Kurka, też nie uciekała

Prawdziwy prawdziwek

I normalnie maślące się w rękach maślaczki zwyczajne.

Wtem natrafiłem na wysyp maślaczków żółtych!

Setny i sto pierwszy maślaczek.

Muchomor bodaj czerwieniejący

Duch grzyba

Na cmentarz dojechałem trochę później niż planowałem, byłem kwadrans przed czternastą, ale i tak się zdziwiłem że cmentarz już oczyszczony i nikogo nie ma.

Zastanawiałem się, czy nie wbić się z powrotem w las i może pojechać na miejsce podgrzybkowe, ale stwierdziłęm że nie mam ochoty na taki zatłoczony las... przez chwilę jeszcze rozważałem, że może tyle ludzi zjechało z rana i popołudniu będzie mniej, ale ostatecznie pojechałem do domu. Chyba słusznie, bo lavinka mówiła, że popołudniu nadal skraj lasu był zawalony samochodami, a ciągle dojeżdżały nowe (po obiedzie).

| 21:49 niedziela, 6 października 2019 | linkuj Łaknąłem grzybów jak kania dżdżownic!
| 20:06 niedziela, 6 października 2019 | linkuj Znaczy grzybobranie poszło jak po maśl... aku ;-)
| 19:28 niedziela, 6 października 2019 | linkuj Za to dziś było maślakobranie!
| 16:11 niedziela, 6 października 2019 | linkuj @malarz i 99 maślaczek - a trzeba było się przytulić do setnego, jak ten 101, to by nie był pominięty ;-)

@huann - aaa, takie zwyczajne. Ja zaś wczoraj po kilka maślaczków żółtych, zwyczajnych, a nawet pstrych
| 04:30 niedziela, 6 października 2019 | linkuj Urocze kanie :)
PS. Dziewięćdziesiąty dziewiąty maślaczek czuje się poszkodowany brakiem wspólnej fotki z dwoma następnymi ;)
| 21:40 sobota, 5 października 2019 | linkuj Arcybrązowe :) Na szczęście rosły na łączce, bo w lesie było już praktycznie całkiem ciemno, a że łączkę z maślaków znam nie od dziś, więc byłem wzrokowo wyczulony, co zaprocentowało :)
| 20:30 sobota, 5 października 2019 | linkuj Ale zwyczajne, czy żółte? Jak o zmroku, to obstawiam żółte, bo bardziej rzucają się w oczy ;-)
| 20:07 sobota, 5 października 2019 | linkuj O zmroku znalazłem nad rzeką dwa maślaczki - to dobra wróżba ns jutrzejsze grzyboszukanie :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa namoc