Kijankowa wycieczka nad Żabie Oczko

Środa, 8 maja 2019 · dodano: 13.05.2019 | Komentarze 0

(Klu 4.63km  35min)

Dziś Klu na własnym rowerku do przedszkola.

A po przedszkolu na kijanki, znaczy nad Żabie Oczko do parku.

Wyłowiliśmy do słoiczka kilka kijanek... początkowo mieliśmy zamiar złapać ze trzy, ale ostatecznie skończyło się na ośmiu. Do tego jakieś roślinki, żeby miały co jeść.

A tu Klu zrobiła z trawy domek dla kijanek i żabek, a potem zepchnęła go na wodę. Tak w ogóle jest to ujście parkowego strumyka do Żabiego Oczka, ustaliliśmy że jest to Żabie Udko Pierwsze (bo udka są dwa, co oczywiste, drugie wpada na końcu stawu z lewej). O ile Żabie Oczko to nazwa, która powszechnie jest stosowana do tego stawu, to Żabie Udko jest naszym wymysłem, tak się nazywał strumyk w książce o Hani Humorek.

Oczywiście trzeba władować się w największy krzal... jakieś sitowie, cy cuś?

Topienie Marzanny na bis... tym razie w roli Marzanny wystąpił mlecz.

Wystarczy patyk, jakaś woda i jest taaaka zabawa! Można robić kręgi na wodzie, można nacisnąć patykiem muł na dnie i patrzeć jak bąbelkuje...

Kos.

A to chyba pani kos

Śpiąca kaczka, obeszliśmy ją szerokim łukiem, a Kluska cichutko zaśpiewała jej kołysankę.

Ponieważ dziś ich grupa miała wycieczkę (pieszą) do biblioteki pedagogicznej, to Klu oczywiście musiała mnie też tam zaciągnąć by pokazać gdzie byli.

To jest obok filii jej przedszkola, w dawnym Medyku (kiedyś tu była szkoła pielęgniarska) uruchomiono w zeszłym roku przedszkolnym tę filię, bo połowa przedszkola była w remoncie... a ze względu na zapotrzebowanie, w tym roku nadal filia funkcjonuje.

A to nasze zaimprowizowane kijankowe akwarium. Oprócz kijanek troszkę rzęsy, kilka roślinek i glony, a poza tym jakieś śmietki (suchy liść, trawy). Poza tym okazało się, że sporo zebrało nam się takich małych żyjątek, to dobrze, bo ponoć gdy kijankom wyrastają łapki, robią się mięsożerne. Oczywiście gdy już podrosną, wypuścimy je z powrotem, zanim nam się rozlezą po mieszkaniu.