Międzyborów i okolice

Środa, 27 lutego 2019 · dodano: 28.02.2019 | Komentarze 6

Najpierw do biblioteki w Międzyborowie uzupełnić zapas książek (niniejszym wskoczyliśmy do rankingu 20 najaktywniejszych czytelników biblioteki w  Jaktorowie i filii w Międzyborowie... i to od razu na 15 miejsce). Potem na wydmy na kawkę z termosu.

To co tym razem wylosowałem z bibliotecznej półki?

Jest też o jedzeniu, a jakże.

Aha, na wydmach było sporo biedronek

Skoro już zszedłem na brzozy, to brzeziniak

Olszyna - brązowe od kotków, które jeszcze nie rozkwitły

Ogólnie pokręciłem się jeszcze za Międzyborkiem sprawdzając aktualny stan różnych bocznych dróżek.

Rzuciłem po drodze okiem jak tam prace przy węźle kolejowym CPK Baranów, które trwają od jakichś 40 lat... no prace idą bardzo powoli, na razie powstał tylko kawałek wiaduktu i trochę obiektów inżynieryjnych. Ten wiadukt nie jest jeszcze nawet zadaszony

Nasyp z przepustem

A mniejszy wiadukt jest nawet w zasadzie gotowy

Na górze są ładne mikroogrody

Hmmm?  Różne ulice już widziałem i trudno mnie zaskoczyć, ale tym razem się udało. Taką oto znalazłem we wsi Budy Zosiny (ob. Budy Zosine).

A oto wyjaśnienie:

"Wiele emocji na komisjach i sesji rady gminy wzbudziła próba nazwania jednej z ulic w Budach Zosinych intrygującą nazwą – ulica „Zaginionej Kasetki”. Jak dowiedziały się Wieści nie jest to nazwa przypadkowa i ma swoją historię. Redakcja dzięki uprzejmości pana Macieja Gadziomskiego weszła w posiadanie meldunku napisanego w Paryżu 14 sierpnia 1946 roku skierowanego do  Przewodniczącego Komisji Weryfikacyjnej. W którym to meldunku znajduje się informacja o nast. Treści „w dniu 29 września 1944 podczas walk o przejście przez tory kolejowe do lasów mszczonowskich zakopałem w Budach Zosinych listy ewidencyjne Grupy Kampinos. Akta umieszczone są w hermetycznie zamkniętym pojemniku metalowym”. Do informacji dołączono szkic na którym znajduje się nieznana i nienazwana droga, obok niej zagroda przy której zakopano akta. Niestety zagroda podczas walk spłonęła."

źródło: pdf Wieści z gminy Jaktorów

| 05:25 sobota, 2 marca 2019 | linkuj Interesująca geneza "Zaginionej Kasetki".
| 20:49 piątek, 1 marca 2019 | linkuj Może tworzą wspólną glebową mikoryzę - to wtedy tak, czy inaczej ta :)
| 20:27 piątek, 1 marca 2019 | linkuj @huann - po sośnie poznajesz? A jak nie ta, to sąsiednia, albo jej dalszy ciąg.
| 20:26 piątek, 1 marca 2019 | linkuj @malarz - podejrzewałem, że może to być nazwa jakoś związana z Grupą AK "Kampinos", która tu stoczyła ostatnią bitwę... bo nazwy dróg (trudno mówić o nich ulice) w okolicy to np. AK, Grupy Kampinos itp. I faktycznie, początkowo nie mogłem znaleźć, ale w końcu trafiłem na odpowiednią informację:

"Wiele emocji na komisjach i sesji rady gminy wzbudziła próba nazwania jednej z ulic w Budach Zosinych intrygującą nazwą – ulica „Zaginionej Kasetki”. Jak dowiedziały się Wieści nie jest to nazwa przypadkowa i ma swoją historię. Redakcja dzięki uprzejmości pana Macieja Gadziomskiego weszła w posiadanie meldunku napisanego w Paryżu 14 sierpnia 1946 roku skierowanego do Przewodniczącego Komisji Weryfikacyjnej. W którym to meldunku znajduje się informacja o nast. Treści „w dniu 29 września 1944 podczas walk o przejście przez tory
pdf Wieści z gminy Jaktorów
| 12:25 piątek, 1 marca 2019 | linkuj Pamiętam tę wydmę - właśnie tam przekręcił mi się po raz drugi licznik :)
| 05:12 piątek, 1 marca 2019 | linkuj Ładne fotografie drzew, a nazwa ulicy rzeczywiście zaskakująca :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ciwka