• temperatura -5.0°C

po mieście x6

Wtorek, 16 stycznia 2018 · dodano: 20.01.2018 | Komentarze 2

Czyli trochę zimowego Żyrardowa - tradycyjnie najpierw kilka fotek stawu na Bielniku. Ten z pierwszej fotki też jest zamarznięty (w większości), ale że w czasie odwilży i na lodzie jest warstewka wody, to tego nie widać. Na kolejnych, te czarne placki to też lód, tylko że w momencie gdy padał śnieg, była tam woda.

Kacze tropy...

... które prowadzą do stawy nad jazem Lutza, który już zaczął zamarzać, tyle że tutaj kaczki już pilnują swoich przerębli.

Gdy temperatura spadła do -8 stopni z hakiem, to wreszcie i Pisia zaczęła trochę zamarzać.

Niezbyt częsty widok, bo tak nawiany śnieg na wieżę kościelną zazwyczaj długo się nie utrzymuje.,

Choinka na placu.... a po Wszystkich Królach śmietniki są zawalone domowymi choinkami. My w tym roku mamy sztuczną i będziemy mieli pewnie do Wielkiej Nocy.

Mały cyklogrobbing, przejeżdżając zajrzałem na żyrardowski cmentarz się poszwendać. Oto jeden z ciekawych grobów - Michał Spałkowski, naczelnik str. ogn. w Sosnowcu  (powiększenie inskrypcji)

Bolesław Izydor Grzymała Raszewski  - b. właściciel dóbr Kowalewo w guber. Kaliskiej,  syn Narcyza b. majora b. Wojsk Polskich (powiększenie)

Jolanta | 20:28 wtorek, 10 grudnia 2019 | linkuj Dziękuję za ten nagrobek - to dalekie koligacje, ale mój pradziadek August Loritz (też ma grób na cmentarzu w Żyrardowie) ożenił się w Kowalewie z wnuczką Bartłomieja Grzesiewicza i Nepomuceny Brychczyńskiej, a Hieronim Brychczyński też w Kowalewie poślubił siostrę Bolesława - Eryke Raszewską.
Jak widać skoligacone rodziny pod koniec XIX wieku przeniosły się do Żyrardowa - zapewne za pracą, i tu urodził się mój Ojciec.
Pozdrawiam!
Gość wariag | 14:52 niedziela, 21 stycznia 2018 | linkuj " My w tym oku mamy sztuczną" ... no tak, teraz rozumiem czemu Twoje rzuty okiem wywołują takie uszkodzenia pokrywy lodowej na stawach i innych wyciekach wodnych ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ewacy