Las, błoto, błoto, błoto, kałuże

Poniedziałek, 18 grudnia 2017 · dodano: 25.12.2017 | Komentarze 11

W nocy lekki przymrozek... niestety zbyt lekki. Owszem, stawy i kanałki w parku zaczęły zamarzać i  w związku z tym staw na Bielniku zmienił się w Kaczy Staw, bo zebrały się na nim wszystkie kaczki. Również w terenie otwartym kałuże trochę pozamarzały, ale w lesie ani trochę - kałuże, błoto ani odrobiny nie skrzepły.

Fotki z błotnistej Rudzkiej Drogi wrzucałem poprzednio, bo mi tematycznie pasowały, więc teraz już je sobie daruję i zacznę od mokrych okoliczności przyrody poza drogą.

Rudy kolor niewątpliwie wskazuje, że tutaj wytrąca się ruda darniowa. Biorąc to wszystko pod uwagę nie powinno dziwić, że nim powstał Żyrardów, w jego miejscu była wieś o nazwie Ruda Guzowska.

Dolina Suchszego Dopływu Suchej.

Tak się skupiałem na przebijaniu błotnistą drogą, że zapomniałem skręcić w boczną dróżkę. Zdecydowałem się, że nie będę wracał tym błotem (zwłaszcza że ostatni odcinek był jednym z najgorszych) i przebijałem się wzdłuż torów.

Różne rzeczy można znaleźć przy torach... pamiętam, że jak zamknęli Tunel średnicowy w Warszawie do remontu, to nim ruszył remont załapaliśmy się na wycieczkę tunelem i znajdowało się tam różne rzeczy, które nagromadziły się tam w czasie eksploatacji. Ludzie wychodzili na Śródmieście z różnymi trofeami - poręcz, śmietniczka i wiele innych, tabliczki też oczywiście były. Ja też mam śmietniczkę, a nawet chyba popielniczkę PKP jednak znalezione gdzie indziej podczas wędrówek przy torach lub torami.

I znowu Suchszy Dopływ Suchej, a bobry nie próżnują.

Powrót naobkoło, bo nie miałem najmniejszej ochoty znów przebijać się przez błotnistą drogę.

| 22:31 środa, 27 grudnia 2017 | linkuj Statzya Colooshkey!

(To nie ja, ale też ładne;)
| 21:49 środa, 27 grudnia 2017 | linkuj @ malarz - kiedyś na zagadki wrzuciłem całą partię takich nazw, oto one:
Bljuschtsch - Bluszcze
Tschenßliwitze - Szczęśliwice
Ututschek - Utuczek
Wjeshbno - Wierzbno
| 21:43 środa, 27 grudnia 2017 | linkuj Przyznaj się, to ty napisałeś poemat o pociągu "Telimena" ;-) Tekst o tu, choć obecnie bez wzmianki o Telimenie w tytule (czy taki pociąg jeszcze jeździ w ogóle?):
| 22:56 wtorek, 26 grudnia 2017 | linkuj Jak Jagna gna
Gdzie indziej kosz
Lub lampy klosz:
Bierzesz - i mosz!
| 19:46 wtorek, 26 grudnia 2017 | linkuj Poradzili sobie zastępując "ż" zbitką "sh"...
| 15:48 wtorek, 26 grudnia 2017 | linkuj Niewątpliwie :-) Cytując klasyków "I legionista dupa, kiedy rudy kupa"
Gość wariag | 15:29 wtorek, 26 grudnia 2017 | linkuj Guzowska - zapewne od guzów jakie nabijała ona ruda rzymskim legionistom ;)
| 11:08 wtorek, 26 grudnia 2017 | linkuj @oelka - O, to może się nawet spotkaliśmy :-) O ile pamiętam, to było jeszcze wejście po remoncie, ale to już nie to samo... choć gdyby się nie udało zwiedzić przed remontem, to dobre by było i to.

Moja mama miała kiedyś spacer średnicowym jak jej pociąg utknął w tunelu i długo stał. W ogóle wtedy stały tam pociągi jeden za drugim, ludzie wychodzili i szli z tunelem, no to moja mama też. Ledwie doszła do Śródmieścia, pociągi ruszyły... jak ktoś nie zdążył wyjść z tunelu, to miał dodatkowe atrakcje.
| 10:57 wtorek, 26 grudnia 2017 | linkuj @malarz - niemiecka mapa z 1914 przygotowana na podstawie mapy rosyjskiej (stąd transkrypcje nazw z rosyjskiego):
| 06:05 wtorek, 26 grudnia 2017 | linkuj Nazwa Ruda Guzowska byłaby łatwiejsza do wymówienia dla obcokrajowców od Żyrardowa...

Podobają mi się fotografie z odbiciami lustrzanymi, są takie malownicze, z kolei fotografie z mgłą są bardzo klimatyczne :)
oelka
| 02:39 wtorek, 26 grudnia 2017 | linkuj Współorganizowałem wejście do tunelu średnicowego - do nawy podmiejskiej. Było tuż przed remontem tej części tunelu :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa dziej