Upalno-leniwy poranek w lesie i Radziejowicach

Czwartek, 31 sierpnia 2017 · dodano: 06.09.2017 | Komentarze 2

Dziś szybko zaczęło się robić gorąco, toteż zbieraliśmy się leniwie, bo nie chciało nam się ruszać z lasu.

Ja dodatkowo byłem niewyspany, bo Kluska się strasznie wierci - a to z łokcia w nos dostałem, a to kopa w brzuch, a to ktoś się na mnie wturlał...

Hamakowanie

Spotkania z przyrodą - prawdziwek zabezpieczony przed zdeptaniem.

I inne grzybki

Żuczek

Pająk krzyżak na klasycznej pajęczynie

- Patataj, wio koniku - za konika chyba bardziej robi śpiwór, niż głaz.

- Jestem babuleńka!

Skoro chusta wyciągnięta, to kontrolne chustowanie, ale szybko się Klusce znudziło.

Pora na kawę

No to cyk

Ale w końcu się zebraliśmy, przemieściliśmy i zalegliśmy radziejowickim parku.

Znów kawa, ale z kubeczka który otrzymała w prezencie od stryjka huanna... dosyć rzadki widok, bo jak biorę ten i mój z kaczuszką, to Klu zabiera mi kubek z kaczuszką, a ja dostaję czerwony.

Zostaję z gratami, a Kluska z lavinką idą zwiedzać park.

- O, arka... w sam raz, bo za przyszły tydzień zapowiadają solidne deszcze.

- Podobno zabieracie po jednej sztuce każdego zwierzęcia. Czy jest jeszcze miejsce dla jednej małej Kluseczki?

- No to wchodzę!

Z powrotem na naszej ulubionej ławeczce (ale dziś za bardzo w słońcu była).

Dziecku niewiele do szczęścia potrzeba... wystarczy poduszka, ile zabawy było w rzucanie poduszką. Najpierw bawiła się sama, ale potem i mnie zatrudniła. Starałem się żeby być w cieniu, ale w taki upał każda aktywność jest wyczerpująca.

No tak, to rodzinne.

No to wracamy, trochę lasem to będzie więcej cienia. Po drodze mijamy jeszcze glinianki i radziejowicką cegielnię, którą dzierżawili właściciele żyrardowskiej fabryki. Przy okazji mała pogadanka co to jest glinianka, jak się robi cegły i że tutaj produkowano cegły z której zbudowane jest Kluskowe przedszkole i kawał Żyrardowa.

Kluska w mimozach, z poduszką pod pachą.

| 21:04 środa, 6 września 2017 | linkuj Na parapecie przedszkola Kluski znalazłem cegły z inicjałami H&D, więc mam pewność że to z radziejewskiej cegły :-) Natomiast w Miedniewicach, mam wrażenie że jest wykorzystana wtórnie, po jakiejś rozbiórce. Myślę że w Żyrku można też szukać wiskickiej cegły, tamtejsza cegielnia była nawet bliżej niż radziejowicka :-)

Odnośnie zaś kolejki wspomnianej na tej linkowanej stronie, to jechaliśmy Drogą Kolejową w miejscu gdzie kiedyś była kolejka... niestety jakiś czas temu przebudowano, wysypano żwirem, a naokoło ścinki toteż jest mniej malowniczo niż kilka lat temu: Śladami kolejki radziejowickiej. Z namierzeniem jej dokładnego przebiegu problem jest o tyle, że nie znalazłem żadnej mapy, na której by była zaznaczona.
| 20:44 środa, 6 września 2017 | linkuj Wypoczynek w pięknych okolicznościach przyrody :)

PS Zainteresowała mnie ta dzierżawa cegielni, poszukałem informacji i z nich wynika, że Dittrich i Hielle wydzierżawili od Krasińskich 20 mórg ziemi ze złożami gliny i zbudowali cegielnię.
O jeszcze znalazłem Twój wpis "Podaj cegłę", który potwierdza, że posiadali cegielnię, a nie dzierżawili.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ajaje