avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108236.15 km z czego 15464.75 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.90 km/h

Na Trakcie Kozackim

Czwartek, 15 czerwca 2017 · dodano: 21.06.2017 | Komentarze 5

W dzień zrobiło się dosyć gorąco... wyjechaliśmy późnym popołudniem i nadal było gorąco, ale w lesie jeszcze było znośnie, a na wieczór robiło się coraz chłodniej i przyjemniej.

Najpierw do Puszczy Mariańskie - Jeziorko Łabędzie na razie jest wypełnione woda, choć przepływająca przez nie Sucha już wyschła.

Cmentarz z I wojny pod Smolarnią, ta tablica pojawiła się tu nagle któregoś roku... ponoć przypadkiem została przywieziona razem z głazami polnymi wykorzystanymi do stawiania krzyża we wsi.

Postanawiamy się przebić przez tzw. Trakt Kozacki... zaczyna się niewinnie.

Ten szlak miałem zaznaczony na jednej z map, na długo zanim jeszcze został wyznakowany... jego przebieg wydawał mi się dowcipem. Teraz jest wyznakowany, nie znam dokładnie jego przebiegu, ale na mapie Bolimowskiego Parku Krajobrazowego jest zaznaczony właśnie tak...

Szlak odbija z traktu przed "najciekawszym" odcinkiem i biegnie w las... o tam właśnie.

A na trakcie początkowo były tylko błotniste koleiny, ale potem zaczęły się pojawiać rozlewiska (podczas gdy większość dróg gruntowych jest teraz sucha jak pieprz).

Ale co się dziwić, skoro w lesie bagienka... czasem trzeba było przebijać się między rozlewiskiem, a bagienkiem.

O, to jeden z trudniejszych kawałków

Z lewej strony podmokła łąka

Z prawej zaś trzeba pokonać rów (na szczęście teraz tylko błotnisty z niewielką ilością wody) i dalej ścieżka krzakami.

ślady mikropotopu

Uff, to już końcówka... mam wrażenie że gdy ostatnio tu byłem, to wody było nieco więcej, bo pamiętam że więcej musiałem się lasem po boku przebijać.

A tak na marginesie, ponoć to Traktem Kozackim (albo obok niego) biegła kolejka konna, ułozona w czasie I wojny światowej. Biegła ona od linii kolejowej na północ traktem w okolice Miedniewic.Znalazłem jej zdjęcie w pewnym albumie (link do albumu) , transport kolejką ciężkiego działa.

A tak opisuje kolejkę Liddel, który przebywał w obozie Czerwonego krzyża przy linii kolejowej w rejonie Jesionki/Franciszkowa: Ranni przybywali niemal każdej godziny, ale w małych ilościach. Podróżowali w małych wagonach specjalnej kolejki, która zaczynała się zaraz za okopami i biegła tutaj. Zbudowana była z małych segmentów torów z podkładami, które łatwo się łączyło razem i kładło na polach. Wagony ciągnięte były przez dwa konie, po jednym z każdej strony.