Dzień bez Samochodu w Skierniewicach

Wtorek, 22 września 2015 · dodano: 25.09.2015 | Komentarze 12

Z okazji Dnia bez Samochodu i darmowych przejazdów Kolejami Mazowieckimi, oraz komunikacji miejskiej w Warszawie (w tym Szybką Koleją Miejską), mieliśmy zamiar pojeździć pociągami i rowerami w i pod Warszawą. Niestety Kluska znów przywlokła jakiegoś wirusa i mnie zaraziła. Rozłożyłem się i min. wypadł nam weekend (kiedy chcieliśmy podskoczyć do Skierniewic i podserwisować nasze skrzynki), do wtorku trochę wydobrzałem, ale nie do końca, więc postanowiliśmy na krótko podskoczyć pociągiem właśnie do Skierniewic.

W Żyrardowie na stacji po roku zastoju od miesiąca trwają powoli prace. Właśnie stawiają kolejny daszek nad środkowym peronem... podobno jesli nie skończą z tym remontem do końca roku, to stracą dofinansowanie unijne.

A w Skierniewicach zdziwko, bo też trwa remont torów... zdziwiliśmy, bo wydawało  nam się, że ten odcinek już ukończony, ale tutaj chyba prace nad odcinkiem do Łowicza się rozpoczęły. Budują nowy peron i przedłużają do niego kładkę (doczepioną do wiaduktu).

Poza tym przenumerowali tory... do tej pory były tu tory 1, 2  i ni z gruszki ni pietruszki 5. To mi nieco popsuło szyki, bo mój quiz dworcowy zakładał zliczenie numerów torów. Zresztą sama skrzynka z powodu remontu też zniknęła.

Praking rowerowy przy dworcu... to są wyrwikółka, ale jak ktoś przypina stary rower cienką linką, to mu wszystko jedno, zresztą miejsca na nim za mało, więc można się porządnie przypiąć do barierki przy peronie (jeszcze sporo jej zostało, więc prędko chyba miejsca nie zabraknie).

Zresztą rowery poprzypinane są wszędzie gdzie się da

Inwazja warszawianki na kostkę

Podjechaliśmy pod garnizon i zrobiliśmy przegląd pomników i pomniczków w rejonie placu pod kościołem garnizonowym 9d. cerkwią). Przy wjazdach na teren d. koszar poustawiano takie tablice:L

Już na samym placu jest pomnik 26DP

Oraz dwie kolejne tablice

I jeszcze pomnik odzyskania niepodległości w 1918

A w granizonie jak to w garnizonie... wizyta w anclu pod kasztanami (bo logbook się kończył)

Magazyn warzyw... może uda się założyć kolejną skrzynkę (pomysł mamy)

Sprawdziliśmy dwie skrzynki -  przy willi pułkownikowskiej iw  MPSie, których ostatnie ekipy nie mogły znaleźć, skrzynki są, ale dobrze się maskują Poza tym raktywacja skrzynki MiGowej w pewnym od niego oddaleniu, przy okazji zbadaliśmy ścieżkę, która przebiega odtąd wzdłuż Łupii łukiem okrążając garnizon (przy okazji stamtąd grzybki dla wariaga)

Wizyta na kwaterze z 1939 przy okazji szukania skrzybnki w tym temacie (której lavinka jeszcze nie miała)

W drodze powrotnej w parku zajrzeliśmy do rury

Zbadaliśmy też, że wybudowali obiecany plac zabaw na skraju parku. Głównie zestawy linowe (nawet do zjeżdżalni trzeba wejść po linie) i parę drabinek. generalnie dla większych dzieci. Jest też parę pomniejszych zabawek dla małych dzieci (np. konik i jedna z mniejszych piaskownic jakie kiedykolwiek widziałem) Kluska oczywiście by próbowała wleźć na liny, choć to jest generalnie ponad jej możliwości. Tak więc jak podrośnie można z nią tu przyjechać, ale teraz niekoniecznie.

| 20:56 niedziela, 27 września 2015 | linkuj Dobra, powybrzydzam: bez. Beza.
Gość wariag | 19:35 niedziela, 27 września 2015 | linkuj @Huann - nnno, ale chyba z wyjątkiem włosa Mongoła :)
| 18:59 niedziela, 27 września 2015 | linkuj A ja bym to wszystko zjadł.
Gość wariag | 14:26 niedziela, 27 września 2015 | linkuj @Meteor - to była maszyna do obierania buraków z tymczasowym ziemniaczanym wkładem :) Ot, włączało się jakiś pstryczek-elektryczek i szła jak burza, proste to było jak włos Mongoła.
| 08:19 niedziela, 27 września 2015 | linkuj @wariag - oświadczyny... tfu, oświadczenie przyjęte ;-)

co do skrzynki, to się zobaczy... raczej to będzie zwykła skrzyneczka w szczelinie, trzeba tylko znaleźć odpowiedni pojemnik. Zresztą zobaczymy czy powstanie. Mieliśmy parę miejscówek na oku, ale niestety zamknęli nam część garnizonu (rychło w czas, gdy już wszystko wyprute).

Ale wiesz jak obsługiwać maszynę do obierania ziemniaków, nie? ;-)

Kogiel mogiel z kawą robiłem :-) i z kakao też
| 10:57 sobota, 26 września 2015 | linkuj Jajko z kawą mi się nie koresponduje. ;)
Gość wariag | 19:23 piątek, 25 września 2015 | linkuj A ja bym chciał żeby znowu sprzedawali takie pyszne draże "Kawusia" jak w czasach mojego dzieciństwa :) Próbowałaś kiedyś kogel mogel z kawą rozpuszczalną ?
| 17:11 piątek, 25 września 2015 | linkuj Ja to bym chciała, żeby produkowano masło kawowe na wzór orzechowego. :)
Gość wariag | 16:39 piątek, 25 września 2015 | linkuj Ja skończyłem porzundnom szkółkę podoficerską a nie jakieś kursa dla kucharzy i innych "wolnych elektronów" ;) Mnie najbardziej zawsze smakowała kawa w kostkach i chleb konserwowy :)
| 16:07 piątek, 25 września 2015 | linkuj Trza by zalaminować jakieś fajne przepisy na zdrowe żołnierskie żarcie. Waraig, czy Ty abu nie siedziałeś czasem w kuchni? Może znasz jaki specjał?
Gość wariag | 15:31 piątek, 25 września 2015 | linkuj Dziękuję za grzybki z tak zacnej lokalizacji :)
Czekam z niecierpliwością na nową skrzynkę w magazynie warzyw - pomysł będzie zapewne super. Ale co ja Was będę chwalił - wystarczy że robią to geokeszerzy.
Gość wariag | 15:26 piątek, 25 września 2015 | linkuj Jako żołnierz 2 BPZ stanowczo się "odcinam" od tego "współtworzenia dnia dzisiejszego". I tyle :( To tak "na gorąco" - a teraz wracam do przeglądania.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa udyko