Z lodami na dwóch placach zabaw

Wtorek, 30 czerwca 2015 · dodano: 30.06.2015 | Komentarze 4

Dzień jak codzień, straganik z lodami trzeba prowadzić... pilnuj Minnie, ja idę się pobując... albo nie, idziesz ze mną a tu zrobimy samoobsługę.

Dziś dużo dzieci na Jordanku... może dlatego że zaczęły się wakacje, albo dzień cieplejszy, albo dlatego że byliśmy później niż zwykle...  a może wszystko razem. Momentami wszystkie huśtawki były zajęte - cztery dla maluchów i cztery dla większych dzieci - nie było miejsca nawet dla Minnie i dla taty.

Interakcje z innymi dziećmi wychodziły różnie... na przykład Kluska nie chciała dać jednej dziewczynce drugiej foremki, mimo że próbowałem Kluskę przekonać że dziewczynka będzie się z nami bawić i zaniesie loda do sklepiku. Kiedy indziej, bawiła się foremkami z dwoma chłopcami, choć też nie bez początkowych problemów... potem było już dobrze, to znaczy może były i kłótnie ale między chłopcami, bo np. jeden dał drugiemu do potrzymania foremkę, a tamten wysypał piach.

A później przyszła starsza dziewczynka z młodszą siostrą w wieku zbliżonym do Kluski i dosyć długo się bawiły razem w robienie lodów i noszenie tu i tam... i jeszcze Kluska pochwaliła się nową bluzeczką*) pokazując paluszkiem i ucieszyła się gdy dziewczynka rozpoznała Elsę i Annę. Nie obyło się oczywiście bez awantur, bo mała Zuzka koniecznie chciała różową foremkę i jak dostawała inną to głośno protestowała, ale na szczęście Klusce kolor był obojętny, a towarzystwem była zachwycona i dała sobie wymienić różową na niebieską (zwykle zabranie jej czegoś co ma w garści, nawet po to by wymienić na coś innego, nawet prawie identycznego kończy się wielką awanturą).

+) - z bluzką jest tak, że ma ulubioną z Elsą (bohaterką filmu Kraina Lodu) i zazwyczaj nie chce nic innego włożyć. Dlatego lavinka kup;iła teraz tą, tak więc ma drugą na wypadek prania tej pierwszej.

Dziś o dziwo znów udało się zabrać Kluskę bez awantur z placu zabaw... przy pomocy karotki (choć jak zwykle uciekła z nią do domku, by utrudnić zabranie) i przylepki chleba z ziarenkami.

A to Jordankowy parking... tam dalej było więcej rowerów, będzie z 8, z czego 5-6 z fotelikami (a nie liczę rowerków dziecięcych).

Obowiązkowe karmienie gołąbków w parku

I co z tego że wracamy z placu zabaw... Kluska chciała na następny, gdy przejeżdżałem obok osiedlowego. Ostatnio nie poszliśmy i skończyło się to wielką awanturą, więc dziś wpadliśmy i tu na chwilę.

O, widać zbliżające się chmury

A Kluska strollowała jednego chłopca tymi lodami (mniej więcej w jej wieku) - dała mu loda (sama, z własnej woli!), a on go polizał. Za chwilę przylecieli jego rodzice i była zabawa w wycieranie języka chusteczką... tiaaa, jak Kluska wpadła na pomysł jedzenia piachu, to gdy mówiłem żeby nie jadła to tylko się zaśmiewała i żarła jeszcze więcej. Teraz już tylko jęknę Kluskaaa... ale nie żryj piachu łopatką, paluszkiem wystarczy , albo w ogóle udaję że nie widzę, to szybciej jej się nudzi.

A potem nagle spadło kilka kropli deszczu i była wielka ewakuacja... wszystkich wymiotło z placu zabaw, oczywiście co drugie dziecko płakało że nie chce jeszcze iść. Ten chłopiec co go Kluska poczęstowała piaskiem, został jako ostatni i nie dawał się wyciągnąć z piaskownicy (Kluska dawała zły przykład, bo w ogóle się nie przejęła tm kapaniem), zwłaszcza że wreszcie była wolna bujawka. Dopiero jak rozpadało się na dobre, pobiegliśmy do domu.

A foremki do lodów służą nam też w kąpieli... do robienia lodów z piany.