Za Rawkę

Niedziela, 29 marca 2015 · dodano: 31.03.2015 | Komentarze 6

Trochę żal mi tych słupów, zwłaszcza tych drewniaków... przy okazji można zobaczyć jaka część betonowej części tkwi ukryta w ziemi.

Cyklogrobbing musi być... cmentarz w Budach Grabskich

Drzewa -w tym roku panuje moda na zielone wdzianka

Aczkolwiek czerwone też są popularne

Jar Rokita

Jar... a właściwie dolina Rawki

Grzybki z dedykacją

Jadę dalej, głaz z napisem  MWA 159 / 1915 jakby bardziej omszały, dziś nic nie dało się odczytać, bo chmury i w bezcieniowej pogodzie napis był prawie niewidzialny.

Pomnik obok na cmentarzu

Drzewo w zielonym... ale z rzadką, czerwoną tabliczką pomnika przyrody

I również czerwona (czego już za bardzo nie widać) tabliczka alei

Bunkier pod Sierzchowem, a właściwie dwa - Regelbau 668 + Ringstand 58c, czyli mogilnik Sierzchów I. Mogilnik ten został zlikwidowany 5 lat temu. Usunięto z niego ok. 33kg pestycydów. Zainteresowanych zapraszam do letury:
- pdf z inwentaryzacji mogilników w 2003 w woj. łódzkim
- podsumowanie likwidacji mogilników w woj. łódzkim
- artykuł o likwidacji pobliskiego mogilnika Sierzchów II - z filmikiem i zdjęciami, napisano ciut więcej jakie pestycydy tu składowano - grzybole, siarkole, DDT, herbicydy, azotoksy w różnym stanie rozkładu, w szklanych, często potłuczonych butelkach, w przerdzewiałych beczkach

Po likwidacji mogilnika, otwory zostały ponownie zaplombowane... ale do tej pory jedno z wejść zostało sforsowane i da się wejść do Tobruka. Darowałem sobie tę przyjemność, bo nie wiem czy oprócz usunięcia zawartości jakoś oczyszczono wnętrze.

A tu jeden z elementów stacji monitorujące glebę wj sąsiedztwie ex-mogilnika.

Dziś tylko sfociłem pobliski Tobruk i więcej bunkrów nie zwiedzałem.

Most na rzece Rawce

Łaty wodowskazowe - dziś wskazują jakieś 2,5m

Reper wodowskazowy.... ale nie taki ładny słupkowy jaki ostatnio wrzucaliśmy, tylko zwykły ścienny i to in blanco.

A ten gościu pytał mnie się, czy nie chcę trojaczków, bo ma zwrot do nadawcy i może okazyjnie odstąpić. Grzecznie podziękowałem i zmyłem się czym prędzej. Gdybyśmy to my byli adresatami, to też byśmy się wyprowadzili czym prędzej nie podając nowego adresu. A może nawet byśmy zmienili nazwiska, zrobili sobie operacje plastyczną, a na pewno byśmy się ukrywali.

Gość wariag | 17:31 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj @Meteor - no dobra, dobra ... weź Ty się lepiej za porzundne rozpracowanie tego kajzerowskiego "noszowego" a nie wciskaj poważnemu audytorium ciemnoty ;)
| 15:42 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj Zaiste :-) Na szczęście te fungicydy nie zostały zastosowane i jako przeterminowane je żywcem pogrzebali w mogilniku... niestety wyjęli je zanim przybyłem, a miałem nadzieję że jakąś ciecz bordoską dla dziadzi wariaga zdobędę, albo przynajmniej aldehyd cynamonowy (tiofanat metylowy raczej nie, bo można się nim struć)
| 15:34 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj Jak mniemam opis grzyboli z dedykacją dla Dziadzi Wariaga? ;)
| 12:54 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj Trzeba się wreszcie zabrać za zakładanie skrzynek bunkrowych w okolicy. Okolica Skierniewic czeka, W Sierzchowie pewnie będzie trudno, ale może jakiegoś multaczka, marnują się bidy.
| 11:44 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj Tak, tak, to jest właśnie to miejsce :-)
Gozdzik
| 10:56 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj Czy czasami te słupy nie leżą na szlaku niebieskim skręcając z drogi asfaltowej w lewo jadąc od Skierniewic od młyna w kierunku Bartnik ? Jeśli tak jeśli to jest to miejsce to byliśmy w tym samym miejscu w niedzielę :-) i jechałem w stronę Bud w stronę leśnej galerii, przystani Sosenka :-). Mój opis mam nadzieję że dzisiaj się pojawi i chyba mam te same zdjęcia z dolinki Rawki tuż przy takim metalowym mostku.
No chyba ze to nie jest to miejsce to sorrki :-)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa iaiwr