Cyklogrobbing pod Grójcem

Niedziela, 15 lutego 2015 · dodano: 16.02.2015 | Komentarze 6

Mroźny poranek... jadę na wschód generalnie pod wiatr, który się wzmaga, by wrócić już z silnym wiatrem w plecy.

Za Mszczonowem jeszcze trochę zimy leży na polach

Wiatr się wzmagał, a ja jeszcze zyskiwałem na wysokości wjeżdżając  na Dach Mazowsza Zachodniego (w Osuchowie jest najwyższe wzgórze Wysoczyzny Rawskiej), więc zaczęło mi się robić zimno i musiałem cieplej się ubrać.

Osuchów - dawna gorzelnia

Punkt piknikowy w Osuchowie... niestety obok jest ścinka, ciężki sprzęt zamienił polankę w pole zamarzniętego błota... ściana lasu, który dawał ochronę przed wiatrem lub słońcem, została wycięta. Szlag by to, a to było takie dobre miejsce na postój :-/

W dolinie Jeziorki

Takie tam echa wyborów samorządowych

No i pierwszy cmentarz w Głuchowie nad Jeziorką.

I drugi zaraz obok w Szczęsnej.  Cementowa tablica z takiego samego szablonu.

Grójeckie Koloseum

Pomnik na placu w Grójcu... i orzełek dla wariaga

Ratusz

I grójecki drewniak w sąsiedniej uliczce

No dobra, wracamy do cmentarzy, a że w Grójcu jest więcej niż jeden, to oto cmentarz przy Mogielnickie. Kwatera z 1939, kilka tablic z listą poległych w tym dwie poświęcone załodze Karasia (przy okazji link do strony z grobami i pomnikami lotników - Niebieska Eskadra). Tuja mocno się rozrosła, sprawiając że aby odczytać całość potrzebny jest jakiś przedłużacz ręki.

Ten sam cmentarz, kwatera z I wony

Tuż obok kirkut, który jest wąski, ale bardzo długi. Mogiła zbiorowa z II wojny.

Jeszcze jeden pomnik, ale nie byłem w stanie przeczytać co tam jest napisane. Dalej są krzaki... jak to niestety bywa w takich miejscach straszliwie zaśmiecone, mimo że to nadal część cmentarza i resztki nagrobków się znajdą. Ponadto na tę  zadbaną część kirkutu są wyrzucane wypalone znicze i stare kwiaty z cmentarza katolickiego.

Grójecki dualizm

Maryjka z Wilczogóry

I dworek po sąsiedzku.

Kategoria mazowieckie, >100

| 15:40 piątek, 20 lutego 2015 | linkuj Ja dziś miałem podejrzenie kruszonki... ale tylko na podejrzeniu się skończyło.
| 00:30 czwartek, 19 lutego 2015 | linkuj Na diecie z powodu wirusa żołądkowego w domu wszyscy poza Meteorem. A po Osuchowie chlip, chlip. :(
Gość wariag | 18:16 wtorek, 17 lutego 2015 | linkuj Pani Hilda ze Szwecji to chyba fundatorka ogrodzenia kirkutu ? Tam są podane nawet numery telefonów.
| 09:29 wtorek, 17 lutego 2015 | linkuj Nieszczęścia chadzają watahami - widzę napis ''dieta'' na obrazku :( Co prawda dieta radnej to nie żadna tam dieta-cud, ale już taka np. dieta poselska... mmm, palce lizać!
| 21:22 poniedziałek, 16 lutego 2015 | linkuj No tak, moich też wiele zniknęło...

Akurat to miejsce nie było jakieś urokliwe, ale było świetnym miejscem na postój. Często był to pierwszy/ostatni postój na trasie, bo jest w odległości ok. 25km od domu. Co gorsza ta trasa wiosną może być trudna, bo co prawda większość jest asfaltowa, ale jest kawałek dalej 1,3km odcinek terenowy który został tak zmasakrowany, że prawie się nie da jechać w zamarzniętych koleinach, jak błoto rozmarznie będzie gorzej.
Gość wariag | 20:04 poniedziałek, 16 lutego 2015 | linkuj Dziękuję za orzełka :)
Znam to paskudne uczucie kiedy jakieś urokliwe miejsce odchodzi do historii. Miałem takich wiele a ostatnie z nich "poległo" jesienią ub. roku. Zamieniono go w ... ścieżkę rowerową :(

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ciesc