Na błoniach Błonia

Sobota, 18 października 2014 · dodano: 20.10.2014 | Komentarze 6

Myk na Błonie... zaczynamy od cyklogrobbingu, czyli kwatera z 1939, mogiła zbiorowa pomordowanych w 1939... ale też resztki części ewangelickiej cmentarza z grobami z I wojny. Zanim weszliśmy na cmentarz,  przy skrzynce poświęconej wrześniowi 1939 (i tej właśnie kwaterze) spotkaliśmy nowych błońskich geokeszerów.

Potem po skrzynkę mobilną, która ma za zadanie odwiedzać kapliczki (zawieźliśmy ją do Międzyborowa)

A obok pomnik (klik w obrazek, by powiększyć napis), oraz dąbek nr 1.

lavinka zaszachowała na błońskim rynku, który był wycisiony żywopłotem. Przy okazji pierwsza większa rozwałka.

Krążymy i keszujemy po Błoniu dalej.

Aż lądujemy w nowourządzonym Parku Bajka.

Parkujemy [rzy Pac-Manowych stojakach

Okolice fontanny niestety nie za bardzo nadają się na rozwałkę, bo są tam głośniki i leci muzyka (z radia chyba)... jak leciał jakiś staroć, to jeszcze szło wytrzymać, ale jak poleciała współczesna rąbanka, to staraliśmy się opuścić to miejsce jak najszybciej.

Domki wiklinowe, są dwa kompleksy nazwane "Igloo" i "Wioska indiańska"

A obok plener krzywych luster... zgadaliśmy się, że w dzieciństwie nie lubiliśmy gabinetów krzywych luster. lavinka dlatego, że główna atrakcja polegała na nabijaniu się z kolegów i koleżanek, a ja... ogólnie nie kumałem co w tym zabawnego, że ktoś jest wydłużony lub poszerzony tu i ówdzie.

Wyglądamy jak dwie długoszyje żyrafy z Kudłaczka i Bąbelka

Grzybki dla wariaga :-)

Tutaj mogą ćwiczyć dzieci, przed keszowaniem w Modlinie

Ale leżaki to chyba w za dużym rozmiarze zamówili

Jest tam jeszcze parę atrakcji  - jest siłownia plenerowa, jest spora sieć itp. dla większych dzieciaków, jest mały plac zabaw dla mniejszych dzieci (aczkolwiek raczej przedszkolaków, niż maluchów), są duże szachy, bule do wypożyczenia,  no i kącik muzyczny z cymbałkami (jedna pałeczka już zepsuta), bębenkami itp. Można też chodzić po krawężniko-barierko-murkach przy alejkach,  które tworzą prawdziwy tor przeszkód.

Zahaczamy o dworzec, który początkowo był typowy dla kolei warszawsko-kaliskiej, ale po II wojnie został odbudowany w obecnej formie.

Fabryka zapałek w Błoniu... to była druga, obok mszczonowskiej, fabryka zapałek w Królestwie Polskim. A te tablice informacyjne w Błoniu, to jakoś w zeszłym roku postawili (+/- 1 rok). Tutaj zbliżenie tej przy fabryce, do poczytania.

Za Błoniem zahaczamy jesz cze o cmentarz w Rokitnie

A zaraz za Rokitnem, w Czubinie okazało się że pomnik wrócił! Odsłonięto go jakiś tydzień temu. Przypomnę że w 2011 został rozwalony przez samochód co wypadł na zakręcie... ale więcej piszę we wpisie na blogu pocztówkowym.

| 20:07 poniedziałek, 20 października 2014 | linkuj W Błoniu dzisiaj byłem, po rynku jeździłem.
Parku i cmentarza wciąż nie odwiedziłem:(
| 17:13 poniedziałek, 20 października 2014 | linkuj Aaa, to mi się jakoś niedoczytało z pośpiechu, chyba przeoczyłam jedną linijkę. :)
| 17:05 poniedziałek, 20 października 2014 | linkuj No nie do końca... złapali go kamerą na gorącym uczynku z N :-)
Gość wariag | 16:56 poniedziałek, 20 października 2014 | linkuj No i co z tego, że nadzór kamer ? Pan siemrany i tak się "nie bał i zaje ..." pardon ... przywłaszczył sobie N i ostał się jeno "adzór".
| 16:40 poniedziałek, 20 października 2014 | linkuj lavinka! No przecież napisałem że "typowy dla kolei warszawsko-kaliskiej"
| 16:26 poniedziałek, 20 października 2014 | linkuj Stary budynek dworca bardzo przypomina dworce z linii do Kalisza, prawda?

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa estba