Na grzyby w tercecie

Wtorek, 2 września 2014 · dodano: 03.09.2014 | Komentarze 0

Pod wieczór pojechaliśmy na grzyby we trójkę. Kluska znów łaziła za mną po krzakach i nawet samodzielnie znalazła i zerwała czubajkę! Znalazła kilka grzybów, głównie czubajek, ale też jakieś inne i tłumaczyłem jej że tych nie zbieramy. A jak ja znalazłem, to wołałem Kluskę i ona zrywała tego grzyba i mi podawała, albo dawała mamie do kubełka (mam awansowała na kubełkową... czyli nosiła kubełek za Kluską).

Na koniec powędrowała drogą przed siebie hen (z lavinką), a ja zostałem w krzakach i jeszcze trochę pozbierałem grzybów.

I jeszcze przytulała drzewa i się za nimi chowała... przytulanie drzew to nowość, dziś na Jordanku po wyjściu z wózka pierwsze co zrobiła to właśnie przytuliła drzewo. A kuku!

Zebraliśmy całkiem sporo, zwłaszcza jak na fakt że Kluska nam przeszka... pomagała ;-) Czubajki i podgrzybki.

Ale najciekawszego znaleziska nie zabrałem do domu, bo nie wiedziałem co to... o takie kapeluszowe owocniki wyrastające z bulwy.

W domu sprawdziłem, najprawdopodobniej jest to Podgrzybek Pasożytniczy vel Tęgoskórowy (link)... pasożytuje on na innych grzyb ach, właśnie na tęgoskórach (te okrągłe). Jest jadalny, ale jest objęty ochroną ścisła, więc zrywać nie należy.