avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108163.15 km z czego 15463.65 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.90 km/h

N 52,000000° E 21,000000°

Piątek, 20 lipca 2012 · dodano: 21.07.2012 | Komentarze 4

Żyrardów - Mszczonów - Grzegorzewice - Tarczyn - Prace Małe - Łoś - Piskórka - Łoś - Prażmów - Lesznowola - Grójec - Worów - Przęsławice - Jeziórka - Teodorówka - Osuchów - Mszczonów - Wręcza - Żyrardów

Skoro już mam tego GiePSa, to stwierdziłem że odwiedzę przecięcie głównego południka z równoleżnikiem, w zasadzie chciałem jechać na N 52° E 20°, ale silny zachodni wiatr przekonał mnie o zmianie kierunku i skierowałem się na N 52° E 21°.

A że ostatnio rozkminiłem kilka serwisów dotyczących różnych gier GPS, okazało się że 1,9km od przecięcia jest punkt innej gry - GeoDashing. Zabawa polega na tym, że na całym świecie są co miesiąc losowo generowane punkty, a twoim zadaniem jest dotrzeć na odległość mniejszą niż 100m od takiego punktu. Na mojej trasie był GDBH-MIAB, asfaltem podjechałem na 170m metrów od punktu. Po prawej stronie zaczynał się rezerwat Łoś, a ja w lewo w przecinkę, którą biegł szlak. 70m od punktu szlak odbił w prawo, a ja dalej przecinką... punkt był kilkanaście metrów od przecinki (tam gdzie postawiłem rower).

Kolejne miejsce to przecięcie N 52° i E 21°. Odwiedzanie takich miejsc to kolejna zabawa GPS. Dla GiePSiarzy takie punkty są szczególne, toteż nic dziwnego, że w takich miejscach są zakładane skrzynki (tu też był geocache, ale został zarchiwizowany), na miejscu znalazłem też wlepkę Waypoint Game. Tutaj punkt wypada pośrodku poletka pokrzyw.

A propos Waypoint Game, kilka razy szukając skrzynek trafiałem na takie wlepki. Zresztą są użytkownicy, którzy bawią się w obie gry, a miejsca ukrycia skrzynek na opencaching.pl są często wykorzystywane do zasadzenia wlepki i na odwrót. Zabawa polega na umieszczeniu wlepki z kodem w jakimś miejscu. Znalazca loguje odwiedziny przy pomocy tego właśnie kodu.

Natomiast najwięcej się działo przy skrzynce Staw którego nie ma. Tytuł kłamie! Staw jak najbardziej jest ;-)

Docieram na miejsce, na brzegu stawu miała miejsce ścinka... ale nic to, idę za GiePSem, a ten prowadzi mnie prosto w jeziorko, dobrze że patrzyłem pod nogi, a nie tylko w ekranik, bo niechybnie bym chlupnął! Czyżby skryjówka zalana wodą? Patrzę, a przy brzegu z mułu i rzęsy wystaje cuś niebiewskiego... tak oto znalazłem wieczko.

Niestety pechowo nie zgrałem opisu i spoilera, Dzwonię więc do lavinki, żeby powiedziała co jest w opisie i co jest na zdjęciu. Czekając aż sprawdzi, wziąłem patyk i zacząłem grzebać w mule i po chwili wyłowiłem worek Jan Niezbędny. lavinka opisała co jest w informacjach o skrzynce, co niewiele mi dało, bo po ścince teren bardzo się zmienił. Poradziła: "To ponurkuj trochę, może coś jeszcze znajdziesz"... tjaaa. Ale po kilku chwilach znalazłem jeszcze strunówkę z ołówkiem i pulpą logbookową.

Ponieważ znalazłem serce skrzynki, czyli logbook (niestety nie dało się wpisać), to uznałem że mogę zalogować znalezienie. Resztki zabrałem do najbliższego kosza na śmieci, a wieczko ze sobą, przyda się do serwisu starych skrzynek, bo właśnie wieczko najczęściej była uszkodzone przez kujki.

A na deser dwa repery z trasy