Kwiatkowycieczka, wersja beta

Piątek, 8 marca 2024 · dodano: 08.03.2024 | Komentarze 6

To jeszcze nie kwiatkowycieczka pełną gębą, bo jeszcze trzeba się naszukać kwiatków, poza tym niektóre kwiatki chyba są dopiero na etapie betatestów, pojedyncze sztuki ledwie udało mi się znaleźć. Jednak jeśli chodzi o ilość gatunków, to jest już co wrzucić na bikestatsa. A więc kwiatkowycieczka, oczywiście nad Pisią Gągoliną.

Było słoneczmie, na niebie przez cały dzień ani jednej chmurki. W miejscach nasłonecznionych bardzo ciepło, ale w cieniu było całkiem rześko.

Złoć żółta

A tu jakiś mutant, ma aż osiem płatków.

Zawilec gajowy

O ile zawilca i złoci się spodziewałem, bo już poprzednio znalazłem pączki, to kolejne kwiatki wyskoczyły znienacka.

Zdrojówka rutewkowata - ucieszyłem się, że znalazłem pączki, a potem jeszcze bardziej się ucieszyłem trafiając na dwie kwitnące roślinki.

Miodunka ćma

Kokorycz jeszcze nie kwitnie, ale są już pierwsze pączki, tak więc wiem gdzie szukać następnym razem.

Śledziennica skrętolistna, pierwsze kwitnące egzemplarze widziałem już tydzień temu.

Pojawiła się pokrzywa, wszyscy z pewnością się cieszą. Oczywiście poparzyłem się, robiąc zdjęcia kwiatkom, dłonie mnie pieką do tej pory... ała.

W ciepłym, słonecznym miejscu można znaleźć tramwaje i biedronki.

Jeden z meandrów Pisi.

Jedna z bobrzych tam

Nadpisiowe bajorko zasilane wlewkami z rzeki i wodami opadowymi. Żab dziś nie było, za zimno dla nich.

Przylaszczki nie rosną bezpośrednio nad rzeką, ale ich stanowiska są w pobliżu, tyle że musiałem się wdrapać na skarpę.

Podbiały już chyba kwitną wszędzie tam gdzie rosną, ich też nad samą rzeką nie ma, ale znajdzie się je dalej na poboczach.

Wierzby też już masowo kwitną.

Poza tym, na skraju lasu trafiłem na krokusy. Zdaje się, że trafiły tu wyrzucone ze śmieciami z ogródka, lub doniczki, bo krokusy u nas nie rosną. Podobna sytuacja jest z przydrożnym stanowiskiem przebiśniegów.

| 20:54 wtorek, 19 marca 2024 | linkuj @Trollking - dlatego wczesnowiosenne kwiatki są najłatwiejsze, obecnie kwitnie ich u mnie może kilkanaście ;-)
| 23:44 poniedziałek, 18 marca 2024 | linkuj Przecież to w miarę proste, jest ich kilka, a kwiatów w Polsce... eee... tysiące? :)
| 12:05 niedziela, 17 marca 2024 | linkuj @Trollking - kwestia praktyki, ja na przykład miałbym problem z rozróżnieniem większości dzięciołów ;-)
| 23:53 piątek, 8 marca 2024 | linkuj To samo miałem napisać, tylko Żabki zabrakło :)

Szacun za odróżnianie pączkowania od pączkowania - ja dorosłych kwiatów nie jestem w stanie w większości odróżnić, z drzewami też lekko nie jest :)
| 19:59 piątek, 8 marca 2024 | linkuj @huann - poprzednio była też Żabka, ale dziś nieczynna ;-)
| 19:45 piątek, 8 marca 2024 | linkuj Strasznie cywilizowany ten las: tramwaje, Biedronka... ;)

U mnie jest mnóstwo wersji beta wycieczek: wieczorem snuję dalekosiężne plany, a rano odmykam oko i stwierdzam, że jednak zostaję w betach! :D

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa dmree