Wigilijna pętelka minimum

Niedziela, 24 grudnia 2023 · dodano: 29.12.2023 | Komentarze 7

W Żyrardowie jeszcze leżał śnieg, ale drogi i smieszki były już czyste, choć dosyć mokre. Zasadniczo planowałem krótszą pętelkę, ale dalej okazało się, że warunki są lepsze - śniegu nie było wcale, a drogi suche, toteż postanowiłem wydłużyć trase i tak wylądowałem nad Pisią Tuczną.

Generalnie w tym miejscu pierwotnie miał być wybudowany CPK, ale potem przeniesiono go bardziej na zachód (to są chyba najnowsze plany: link1, link2)

Ale grunty i tak są tu wykupione, przynajmniej część.

Tak wygląda krajobraz wsi Stanisławów, według pierwotnych planów, zdaje się miała zniknąć z powierzchni ziemi.

Póki co latają tu tylko klucze gęsi i oby tak zostało.

Kapliczna z pierwszej wojny na rozstajach.

O, tu ciut więcej śniegu padało.

Droga do Izdebna Kościelnego na dosyć długim odcinku  jest obsadzona drzewami i mile byłem zaskoczony, gdy zobaczyłem że luki zostały uzupełnione o nowe nasadzenia. I nie jest to parę drzewek na krzyż, tylko dobre kilkadziesiąt, a może nawet ponad setka.,

A tu kolejna wieś i gmina protestująca przeciw CPK, przy czym tu przede wszystkim przeciw węzłowi kolejowemu i torom które mają poprzecinać gminę... według jednej z opcji, bo według innej miałyby zmasakrować las żyrardowski.

| 00:15 niedziela, 31 grudnia 2023 | linkuj I okolic bloku mojej mamy oraz położonego po drugiej stronie torów Lublinkowego Lasu i Bielicowych Stawów - miejsc najwcześniejszej młodości mej.
| 23:58 sobota, 30 grudnia 2023 | linkuj Oby, oby... Tym bardziej, że pisowska wersja zakładała również szybką kolej na trasie Łódź - Poznań, co by oznaczało znaczną dewastację "mojej" Dębiny.
| 21:13 sobota, 30 grudnia 2023 | linkuj @Trollking - No niestety, liczyłem że już będzie można CPK odłożyć do lamusa, ale jeszcze nic pewnego... z z tym że oprócz lotniska, pod szyldem CPK kyje się część kolejowa, więc może być tak, że część zostanie zrealizowana, a część nie. Mam nadzieję, że koniec końców, samo lotnisko pójdzie jednak do piachu, wtedy i ten węzeł nie będzie tu potrzebny.
| 00:19 sobota, 30 grudnia 2023 | linkuj Niestety, co było do przewidzenia, PO się z CPK nie wycofało. Będą kombinować, jak nie płacić kar za zerwanie umów, czyli pewnie zbudują to cholerstwo... :/ Wiedzieli o tym, kiedy obiecywali skasowanie. Miejmy nadzieję, że przynajmniej te mendy okażą się mniejszymi mendami niż poprzednie i wysłuchają części głosu ludu.

Rozmarzyłem się, wiem :)
| 23:06 piątek, 29 grudnia 2023 | linkuj To może trzeba zbudować kosmodrom? ;)
| 22:58 piątek, 29 grudnia 2023 | linkuj Za to lubimy stare kapliczki :-) Jeśli zdeszyfrować literkę K jako "Kosmiczny", to na pewno tak się skończy.

| 22:52 piątek, 29 grudnia 2023 | linkuj Wyjazd w Wigilię nad Tuczną - to brzmi logicznie ;)
Ortografia na kapliczce rodem z Gochy ;))
Też mam nadzieję, że CPK wraz z niepotrzebną częścią pozostałej infrastruktury wyleci - w kosmos!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa iataz