Miejscówka Beta melduje pełną gotowość

- 158 podgrzybków brunatnych
- 1 podgrzybek zajączek
- 1 lakówka ametystowa

Tym razem dosyć chłodno, a do tego pod wiatr (ale powrót już z wiatrem). Rano było słonecznie, ale nim dojechałem do lasu, przyszły chmury... w sumie dobrze, bo lepiej się szuka grzybów, gdy nie ma słońca walącego kontrastami po ściółce.

Gąsieniczka jeszcze w momencie słonecznym

Tradycyjnie już, pojechałem na miejscówkę Beta. Ponieważ była wyzbierana, tym razem głównie łepki, których sporo się pojawiło od piątku.

Podgrzybki w borówkach, tak sobie pomyślałem, że dorzucę borówki do słoików z marynowanymi grzybami, nie wiem czy będzie miało wpływ na smak, ale będzie bardziej leśnie.

Podgrzybek w jagodach... jagód nie dorzuciłem do słoiczków, bo by zabarwiły zalewę.

Ciut bardziej rozwiniętych grzybów było mało, te co przegapiłem poprzednim razem i wyrosły... znaczy dosyć dobrze wyzbierałem.

Chwilę połaziłem po rejonie z gęstszym runem, ale sobie odpuściłem, bo większych, miękkich podgrzybków aktualnie za bardzo nie potrzebuję - musiałbym od razu zająć się ich gotowaniem, teraz preferuję takie twarde, co chwilę mogą poleżeć. Poza tym, te większe podgrzybki i tak były w większości robaczywe.

Podgrzybki syjamskie

Lakówka ametystowa - skusiłem się na nią, by dorzucić do marynowania.

Czubajka, tej nie zbierałem

Jeszcze takie grzybki się trafiły.

W drodze powrotnej zajrzałem jeszcze na Miejscówkę Gamma, kilka dni temu trafiłem tam na pierwsze łepki i teraz chciałem sprawdzić czy coś się tam ruszył/ Otóż nic - znalazłem cztery podgrzybki, czyli dokładnie tyle ile w sumie znalazłem tutaj wcześniej w październiku (we wrześniu nie znalazłem w ogóle nic), a co ciekawe, dokładnie w tych samych dwóch miejscach. Poza tym pustka.

| 22:21 czwartek, 19 października 2023 | linkuj @huann - znalazłem taką notkę w temacie cezu i grzybów, jest tam też mapka z Atlasu Radiologicznego Polski z 2011
| 22:04 czwartek, 19 października 2023 | linkuj @Trollking 2 - ... albo płyn Lugola
| 22:03 czwartek, 19 października 2023 | linkuj @Trollking - taka tam zagrycha pod denaturat ;-)
| 23:30 poniedziałek, 16 października 2023 | linkuj Ta lakówka niczym z Czernobyla. Piękna :)
| 23:14 poniedziałek, 16 października 2023 | linkuj Ciekawe, ile jeszcze tego cezu zostało i czy jest jeszcze w ogóle wykrywalny? W Bawarii niedawno robili badania podgrzybków i tam rzeczywiście wykryto nadal sporo zanieczyszczeń, ale południowe Niemcy były dużo bardziej skażone.
| 22:58 poniedziałek, 16 października 2023 | linkuj @huann - a nie, tak jakoś... chciałem nazwać miejscówki i z pomysłów najlepiej mi przypasowały greckie litery. Te miejscówki akurat chyba nie sa w zasięgu gorących plam, aczkolwiek kto wie - to by wyjaśniało te podgrzybki syjamskie, zwłaszcza że ponoć podgrzybki w porównaniu z innymi grzybami, dosyć dobrze cez.
| 21:33 poniedziałek, 16 października 2023 | linkuj Fajnje tak móc przebierać w podgrzybkach ze względu na ich konsystencję...

A nazwy miejscówek to od zawartości cezu? ;>

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa uzcal