Kurki pocieszenia

Niedziela, 1 października 2023 · dodano: 02.10.2023 | Komentarze 7

Grzybstats:
- 36 kurek

Nie spodziewałem się zbyt udanego grzybobrania, najbardziej liczyłem na kurki... i właśnie na nich się skończyło. Wszystkie grzyby z tego wpisu są jadalne (o ile dobrze je zidentyfikowałem), ale zebrałem tylko kurki.

Purchawka

Rzeczone kurki

Jednej założyłem pikielhaubę dla ochrony przed spadającymi żołędziami, ale tak pasowała, jak hełm Kokoszowi.

Przez jakiś czas myślałem, że trafi się też kozak pocieszeni... ten z prawej na oko widać było, że kompletnie robaczywy, bo nawet miał dziurki z wierzchu kapelusza. Ale ten z lewej wyglądał na dobry... dopiero w domu się okazało, że jednak robaczywy.

Łepek kani. Trafiła się tez jedna rozwinięta, ale robaczywa.

Jajo sromotnika bezwstydnego. W zasadzie miałem zamiar podjechać tu wcześniej i zobaczyć czy już się wykluły z jaj, ale było za gorąco... bałem się, że jest już za późno na dobrą fotkę owocnika sromotnika, a okazało się, że nadal jest za wcześnie. Długo się wykluwają, może trzeba posadzić tu jakiegoś koguta, by je wysiedział?

To chyba opieńki

A ten grzyb, choć na oko podobny, to raczej lakówka np. pospolita

A ten grzybek denaturatowy, to lakówka ametystowa

Gąska

Żuczek na posterunku onserwacyjnym

Kwiaty po drodze

Interesująco wybarwione liście dąbka

| 18:49 sobota, 7 października 2023 | linkuj @Marecki- to fakt, trzeba się zniżyć do poziomu grzyba, by go dobrze uchwycić ;-) Racja, u nas też żuczków sporo. Sromotniki to ciekawe grzybki... choć może trochę śmierdzace ;-)
| 18:47 sobota, 7 października 2023 | linkuj @huann - no nie tak do końca zwycięska, muchomorki nadal podgryzają ludzkość, gdy ta próbuje je wziąć na ząb ;-)
| 17:22 czwartek, 5 października 2023 | linkuj Najlepiej się właśnie fotografuje grzyby z poziomu grzyba, lub lekko z góry.. Żuczków teraz sporawo..
Na sromotnikach się nie znam, i znać nie chcę :)
| 23:34 poniedziałek, 2 października 2023 | linkuj To ja podziękuję też zwierzakom, które często pokazywały ludziom pierwotnym co jest jadalne, a co nie. Dzięki nim ostatecznie ludzkość okazała się zwycięska w starciu z muchomorami ;)
| 23:12 poniedziałek, 2 października 2023 | linkuj * chronisz miało być, nie chronić
| 23:11 poniedziałek, 2 października 2023 | linkuj Kurki lubię i szanuję, fajnie, że je chronić :)

A w sumie to chciałem przy okazji zaproponować sekundę ciszy, żeby uhonorować wszystkich nieżyjących już grzybiarzy, którzy przez wieki pozwolili usystematyzować to, które grzyby są trujące, a które jadalne :)
| 21:33 poniedziałek, 2 października 2023 | linkuj Można by rzec w kwestii kurek i kozaka, że ksero z mojego ostatniego Jamboru :) W tym tygodniu jest szansa, że trochę więcej popada, bo suchy wyż odszedł precz i zaczęła się jesienna wędrówka niżów. Z(r)obaczymy, z jakim skutkiem ;)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa geipo