avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108163.15 km z czego 15463.65 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.90 km/h

Cytrynko-kwiatkowycieczka

Niedziela, 19 marca 2023 · dodano: 19.03.2023 | Komentarze 7

Dzisiaj spotkaliśmy dużo cytrynków, udało się nawet trafić parkę, która zajęta sobą dała się podejść i można było strzelić fotę z bliską. Z lewej samiczka, a z prawej samiec, można to poznać po tym, że samiczka ma jaśniejsze skrzydełka, na spodzie różnica nie jest az tak duża, ale z wierzchu bardzo wyraźna - samce w locie są wyraźnie żółte, a samiczki są na tyle jasne, że z daleka mogą się wydawać nawet białe.

Jedziemy na kwiatki, oczywiście nad Pisię, bo tam jest ich najwięcej zarówno ilościowo, jak też w sensie różnorodności.

Jak jest tak ciepło i słonecznie, to postępy wiosny są wręcz galopujące. Na przykład dwa dni temu udało mi się tu znaleźć jedną jedyną kwitnącą złoć żółtą, a teraz było ich sporo, a na niektórych roślinkach kwitł już nie jeden, a dwa lub trzy kwiatki.

Również przylaszczek pojawiło się istotnie więcej.

Jest też cały czas śledziennica skrętolisna

Z zupełnie nowych kwiatków pojawiła się miodunka ćma. Rośnie na nasłonecznionej, północnej skarpie doliny Pisi, w tym miejscu zaczyna kwitnąć dużo wcześniej niż na innych stanowiskach w okolicach. Kwiaty ma początkowo różowe, które potem robią się fioletowe.

To tyle jeśli chodzi o kwiatki występujące w większej ilości, poza tym trafiłem na kilka pojedynczych, które należy traktować jako zwiastuny kwitnienia niż właściwy początek kwitnienia.

Na przykład dwa zawilce gajowe, jeden to ten którego pączek znalazłem dwa dni temu.

A także zawilce gajowe, co mnie zdziwiło, gdyż kwitną one późnej niż zawilce gajowe.

Znalazłem też jedną zdrojówkę rutewkowatą z pączkami.

No to chlup do Pisi... a nie, jednak udało się przejść.

Po drodze udało się też znaleźć pierwsze kotki wierzbowe, jak na razie tylko jedno drzewko zaczyna się żółcić i już zaczyna wokół niego bzyczeć.

Również olcha zaczyna kwitnąć

Jeśli chodzi o leszczynę, która kwitła już w lutym, to większość kotków już przekwitła, ale da się jeszcze trochę znaleźć kwitnących.

| 18:19 poniedziałek, 20 marca 2023 | linkuj @Marecki - u mnie też nie było łatwo, ale tyle tych cytrynków było, że w końcu jakiś mi wpadł w obiektyw... ale i tak na koniec trafiła się ta parka :-)
| 13:13 poniedziałek, 20 marca 2023 | linkuj Tez już widziałem cytrynki, niestety mój dał nogę. Motylą nogę :)
| 23:47 niedziela, 19 marca 2023 | linkuj Kolory, kolory, znów, znów!

Aż się zająknąłem :)
| 21:21 niedziela, 19 marca 2023 | linkuj Fajnie by było, ale w życiu tu salamandry nie widziałem ;-(
| 21:17 niedziela, 19 marca 2023 | linkuj Zawsze może być jeszcze ćma plamista. Albo salamandra :)
| 21:14 niedziela, 19 marca 2023 | linkuj To fakt, wiosna dała do pieca pięć minut przed oficjalnym rozpoczecie ;-)

Z tą miodunką to jest tak, że kiedyś opisywałem ją jako "miodunka plamista", bo w atlasach nie miałem miodunki ćmej i dopiero w ostatnich latach się zorientowałem;-)
| 21:08 niedziela, 19 marca 2023 | linkuj I pomysleć, ze jeszcze 10 dni temu wszystko tonęło w kilkunastocentymetrowej warstwie świeżego śniegu!

Miodunka ćma to dobre rozwiązanie dwa-w-jednym dla kwiatko- i owadowycieczki :)

Kwitnące kotki mam niestety, jak co roku w... nosie :/

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa zialo