Za pięć śnieżyca

Środa, 23 listopada 2022 · dodano: 27.11.2022 | Komentarze 3

Trochę mi się nie chciało, ale prognozy pogody mnie zmobilizowały by wsiąść na rower i wykręcić krótką leśną pętelkę. Następnego dnia zgodnie z prognozami nawaliło śniegu... a że jak zwykle mam kilka dni opóźnienia, to obecnie po śniegu już prawie nie ma śladu (jakieś płaty tu i ówdzie, oraz błoto).

Przemrożone borówki

Takie przemrożone borówki tracą goryczkę. Postanowiłem więc trochę nazbierać... trochę, bo dosyć zimno i ręce marzły, a poza tym borówek już mniej na krzakach. Wyszło i tak prawie pół kubka, zrobiłem z tego Trollsmoothie dając dwa razy więcej borówek na porcję (czyli prawie całą szklankę zamiast pół) i okazało się, że są jadalne.

Próbowałem sam przemrozić zebrane - lekko zamroziłem, odmroziłem i następnego dnia użyłem do smoothie. Trochę goryczki straciło, ale jednak nie były tak bezgoryczkowe jak te z lasu. Może gdybym odczekał kilka dni.

A tu dwa różne kadry kubka z borówkami.

Trafiłem na kępę mchu, który dosyć rzadko spotykam. Może to być merzyk pokrewny, ale głowy za to nie dam.

W tej kępie rośnie też inny gatunek mchu.

A obok trafiłem jeszcze na widłaka. Jego też prawie nie widuję w okolicznych lasach.

A to jeszcze mech podobny pokrojem do takiego, który dosyć często spotykam, ale to jest jednak nieco inny gatunek. Musze zapamiętać stanowiska tych trzech roślin.

Z grzybków był trzęsak pomarańczowożółty

Oraz znajomy, choć niezidentyfikowany niewielki grzybek

A tu chyba była jakaś zbiórka (trzeci szałas poza kadrem)

Na koniec omszały dąbek

| 01:00 piątek, 2 grudnia 2022 | linkuj Był kiedyś taki zespół "Mech", ale to od mechanizacji ;) Stare dzieje, zespół z brodą niczym ZZ Top.
| 21:22 środa, 30 listopada 2022 | linkuj @Trollking - napisz, że mam plusa, to przynajmniej zrozumiem ;-) Też uwielbiam mchy i dlatego nierzadko tu się pojawiają.
| 00:24 wtorek, 29 listopada 2022 | linkuj Trollsmoothie, z czegokolwiek byś to robił (prócz mięsa, oczywiście) ma u mnie propsa (czy jak to się mówi w języku, za którym już nie nadążam) :)

Mech piękny. Uwielbiam.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa serwo