avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108781.00 km z czego 15566.35 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

Ponownie na grzyby

Czwartek, 22 września 2022 · dodano: 07.10.2022 | Komentarze 8

Udało mi się udać do dalszych lasów na grzyby. Grzyby zbieram jeszcze jadąc na rowerze - kątem oka dostrzegam coś co wygląda jak kurka, ale okazało się, że to inny grzybek... jednak nieco dalej dostrzegłem podgrzybka, poszedłem, a tam ich więcej.

No, jak na początek nieźle,

Połaziłem po najbliższej okolicy, ale poza tym skupiskiem znalazłem jednego podgrzybka, a poza tym tylko czubajki.

W końcu dojechałem do miejscówki podgrzybkowej. W miejscach gdzie las był zupełnie bez podszytu i cały w mchach, to grzyby były generalnie wyzbierane i owszem dało się trochę znaleźć, ale tylko łebki. Z większych las był wyczyszczony.

Ale wystarczyło poszukać tam, gdzie w runie były wyższe jagodziny, czy trawy, a dało się znaleźć także średniaczki. A jak się wlazło bardziej w krzaki, to i nieco większe egzemplarze dało się znaleźć. Ostatecznie zbiór był udany.

Głównie podgrzybki, ale też trochę kurek, prawdziwek i parę zajączków.

Poza tym trafił się motyl w formie larwalnej

Poza tym biegacz, dosyć duży, więc raczej był to biegacz skórzasty

No i śluzowce, wydaje się, że jest to gładysz kruchy. Sporo ich tu było.

I jeszcze takie coś, możliwe że też jakiś śluzowiec... albo co innego.

| 20:09 wtorek, 11 października 2022 | linkuj Biegacz uchwycony na poziomie maratońskim ;)
| 15:42 niedziela, 9 października 2022 | linkuj @huann - tak, w przypadku takiej działki jest sens znoszenia zarobaczywiałej i zagrzybiałej nadmiarowej biomasy ;-)
| 21:24 sobota, 8 października 2022 | linkuj To ja jednak wykręcam, a sprawdzam po przytarganiu na działkę. Co robaczywe to zostawiam (plus obierki z resztką grzybni) na działce rozsiewając na lewo i prawo - i podejrzewam, że to plus podlewanie podczas suszy sprawia, że co roku mam w granicach siatki jakiś wysyp, a czasem kilka :)
| 19:33 sobota, 8 października 2022 | linkuj @huann - Taaa, odwieczna dyskusja jak zbierać ;-) Ścinam, i tak bym zaraz przyciął ogonek, bo od razu sprawdzam robaczywość, by nie targać niepotrzebnie większych ilości. Kiedyś przebierałem w lesie, ale po zebraniu większej ilości, jednak teraz sprawdzam od razu - a to po tym jak, nazbierałem sporo zajączków i zaraz musiałem wywalić 90% z nich.
| 19:30 sobota, 8 października 2022 | linkuj @Marecki - na szczęście biegacz za bardzo nie biegał... podgrzybki też zresztą nie i udało się je dogonić ;-P

@yurek - fakt, tak właśnie wygląda :-)
| 20:45 piątek, 7 października 2022 | linkuj Z ciekawości zapytam, bo są dwie szkoły (falenicka i otwocka;) pozyskania grzyba: wykręcasz, czy ścinasz?
| 18:23 piątek, 7 października 2022 | linkuj Skórzasty - bo w skórze. :)
| 15:30 piątek, 7 października 2022 | linkuj Biegacz mega ostry, fajne foto, do tego ładne grzybkowe zbiory..

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa aznie