Krótka pętelka czerwończykowa

Niedziela, 7 sierpnia 2022 · dodano: 09.08.2022 | Komentarze 1

Po mieście z zahaczeniem o łąki w celu motylkowym. Tam latały przestrojniki, ale one ostatnio często gościły na bikestatsie, więc się nimi tym razem nie zajmowałem. Był też polowiec szachownica, ale nie dał się podejść, a jedyny modraszek tylko mignął w przelocie błękitem i już więcej się nie pojawił. Pozostały więc tylko czerwończyki.

Najlepiej się zaprezentował czerwończyk żarek.

Wzór na wierzchu skrzydełek ma w miarę charakterystyczny i jednakowy dla obu płci, jednak żeby nie było wątpliwości, warto obejrzeć też spód skrzydełek.

Czerwończyk uroczek -samiec

Chyba też czerwończyk uroczek samiczka (zdjęcia nie udało się zrobić, ale zdążyłem rzucić okiem na wnętrze skrzydełek).

Kolejna samiczka, uoczka, która tym razempokazała wzór na wierzchu skrzydełek (za to spodu nie zaprezentowała tak dobrze jak poprzednia). Samczyka który ma całkiem pomarańczowo-czerwone skrzydełka tylko z ciemnym brzegiem, nie udało mi się tym razem spotkać.

Czerwończyk dukacik - samiczki.

Kolejna, podobna do samiczki uroczka? Tu znów spód skrzydełek zapewnia identyfikację i pewne odróżnienie od czerwończyka uroczka, który ma spód taki bardziej modraszkowy, a także od czerwończyka żarka - te białe plamki są bardzo charakterystyczne.