Tradycyjny wypad na ognisko

Poniedziałek, 18 lipca 2022 · dodano: 29.07.2022 | Komentarze 11

Tym razem były koleżanki Kluski, którym przeprowadziła warsztaty układania i rozpalania ogniska - rezultat na zdjęciu.

Przy ognisku nie było gitary, ale było ukulele.

Poza tym udało mi się połazić po okolicy i trafić kilka motylków.

Był osadnik egeria, pokolenie letnie - wiosenne ma bardziej żółtawe plamki i obwódki. Hmm jeszcze nie trafiłem na tak ładnie opoalizujący egzemplarz... może to kwestia światła, robienia zdjęcia z boku, tego że motyl młody, niezbyt zużyty... ale może taki wygląd mają tylko niektóre egzemplarze, kto wie.

A to inne egzemplarze.

Udało mi się też obfocić rusałkę admirał

Trafiła się rusałka kratkowiec

Rusałka pawik

Czy bielinek bytomkowiec - samiec, bo ma po jednej plamce na skrzydełkach.

| 13:49 niedziela, 31 lipca 2022 | linkuj Widziałem kiedyś mapę Polski z zaznaczonym Bytowem, a wszystko dookoła było podpisane jako "Niebytów" :)
| 09:08 niedziela, 31 lipca 2022 | linkuj No tak, Bytów to taki Bytom, tylko z jedną kreseczką (mucha narobiła?) i odwróconym M ;-)
| 19:38 sobota, 30 lipca 2022 | linkuj Jest jeszcze Bytom Odrzański, ale jedno drugiemu nie przeczy: przecież może latać wahadłowo między dwoma Bytomiami; ba - nawet z międzylądowaniem (celem uzupełnienia paliwa nektarowego) np. w... Bytowie :)
| 13:29 sobota, 30 lipca 2022 | linkuj @malutky - Jak to motylki :-) Też nie wiem od czego pochodzi nazwa bytomkowca, ale jest to wysoce prawdopodobne... początkowo, zanim zaobserwowałem tego bielinka, jakoś tak mi się wbiło do głowy, że ten motyl występuje na południu Polski. Zasugerowała mnie chyba nazwa i to, że podobny bielinek bryonie występuje tylko w górach.
mallutky
| 10:27 sobota, 30 lipca 2022 | linkuj Jako osoba związana z Bytomiem nazwa motylka: bielinek bytomkowiec, mimo, że nie wiem czy pochodzi od miasta Bytomia, bardzo mi się podoba. Pozostałe motyle też śliczne.
| 07:03 sobota, 30 lipca 2022 | linkuj @Marecki - Nie dziwię się, nasz od niedawna też :-) Dosłownie zakochaliśmy się w ukulele, zwłaszcza Kluska. Przede wszystkim jest łatwiejszy do nauki - mniej strun, chwyty w związku z tym dużo łatwiejsze, no i wszystko mniejsze, łatwiejsze dla małych rączek... a jak na taki mały instrument daje zaskakująco dużo możliwości, w zasadzie prawie tyle samo co gitara klasyczna.

W ogóle naszym zdaniem nawet naukę gry na gitarze najlepiej zaczynać na ukulele - technika gry jest taka sama, a wszystko dużo łatwiejsze (jak ktoś ma za duże łapy i mu się palce na progach nie mieszczą, to może kupić sobie większe ukulele, my mamy sopranowe - najmniejsze).
| 06:56 sobota, 30 lipca 2022 | linkuj Motylkowo jak zwykle dopisało. Ukulele to ulubiony instrument gitarzysty Bitelsów, Harrisona :)
| 05:50 sobota, 30 lipca 2022 | linkuj @Trollking - Z tym pierwszym rzędem przesadzasz, wpychaj się tam gdzie my ;-) A że już nas zapraszałeś, to rzuciliśmy okiem na program i zdjęcia, impreza wydaje się dosyć sympatyczna, no o i grała ulubiona obecnie ukistka Kluski (jest poznanianką, więc pewnie będzie za rok), toteż jest bardzo duża szansa, że będziemy.

Aha, wtedy to stwierdziliśmy "może kiedyś", ale te dwa miesiące u Kluski z ukulele to cała epoka, było jeszcze parę wydarzeń (w najbliższych wpisach) i przeszliśmy do etapu "rezerwujemy termin w przyszłym roku" ;-)
| 22:18 piątek, 29 lipca 2022 | linkuj Za rok Was widzę na Cały Poznań Ukulele :) Jeśli będę akurat w mieście (a termin wybitnie newralgiczny - rocznica ślubu), wpycham się w pierwszy rząd :)
| 21:40 piątek, 29 lipca 2022 | linkuj Coraz bardziej :-)
| 21:38 piątek, 29 lipca 2022 | linkuj O, widzę, że ukulele nadal w użyciu :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa apote