avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108781.00 km z czego 15566.35 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

W połowie nieupalny kurs do biblioteki

Środa, 29 czerwca 2022 · dodano: 03.07.2022 | Komentarze 4

Do biblioteki jechało się dobrze, ochłodziło się po deszczach poprzedniego dnia i było pochmurno. Prawie optymalnie, może jednak ciut  za ciepło, ale po upałach można uznać, ze było idealnie. No, jak się zatrzymywałem to było mi ciut za ciepło, ale jak się jechało to było ok.

Po drodze przerwa na motyli - trafił się czerwończyk dukacik, a właściwie kilka... trochę ich latało, ale widziałem same samczyki.

Kolejny był przestrojnik jurtina (inaczej przestrojnik wielki), tych latały całe chmary, głównie samców, zwłaszcza wokół krzaków kruszyny. Udało się sfocić zarówno ze złożonymi, jak i rozłożonymi skrzydełkami.

Oto samczyki

A to samiczki - trudniej je było podejść, bo siadały w strawie, no i było ich mniej. Samiczki są większe, mają pomarańczowe rozjaśnienie wokół oczka na wierzchniej stronie skrzydełka, a na spodniej nie mają dwóch czarnych plamek.

Parka

Jeszcze taki chrząszcz się trafił

Potem z asfaltu przeniosłem na roślinność samiczkę (bo dwie plamki) bielinka rzepnika. Mam nadzieję, że nie została uszkodzona.

A potem samiczkę (też dwie plamki) bielinka bytomkowca - przyprószone żyłki na spodzie, miałem chwilę zawahania, bo przyprószenie jakieś takie słabe... ale doczytałem, że pokolenie letnie może mieć delikatniejsze przyprószenie od wiosennego.

Niestety miała uszkodzone skrzydełko - górne, które układało się na zewnątrz dolnego i z tego co widziałem jest chyba niezdolna do lotu. Ale może przynajmniej złoży jajeczka.

W Grodzisku trafiłem na mural, który "zabudował" pustą ścianę kamienicy.

I drugi, który jest uwspółcześnioną wersją obrazu Józefa Chełmońskiego "Bociany".

Poza tym mam wrażenie, że na deptaku przybyło obrazów Chełmońskiego... bo owszem były tam już od lat, ale mam wrażenie, że te są nowe. Jednak mogłem nie zwrócić na nie uwagi przez jakiś czas.

Ulica Harcerska jako Sztetl Grodzisk, stanowiła scenerię dla Tygodnia Wielokulturowego, tu odbywały się koncerty, warsztaty itp.

Drugi dom tak ogólnie prezentuje się tak sobie, ale z bliska można było uzyskać niesamowite kadry, gdzie zdjęcia w oknach były obramowane roślinnością.

W drodze powrotnej niestety zaczęło wychodzić słońce i zrobiło się gorąco, toteż motylki już sobie odpuściłem. Za to trafiłem na skoszoną, albo koszoną łąkę (jeździł po niej traktor, ale nie zwróciłem uwagi czy kosił, czy przerzucał siano), na której naliczyłem 21 bocianów.

Oto największa grupka.

| 15:22 piątek, 8 lipca 2022 | linkuj @Marecki - lavinka też mi to mówi ;-) A co do bocianów, to codziennie się teraz jakieś pojedyncze widuje, ale taką większą grupę pierwszy raz w tym roku.
| 15:20 piątek, 8 lipca 2022 | linkuj @Trollking - ja widziałem parę razy za ciągnikami, ale nic nie przebije bocianów w Alzacji, której jednym z symboli jest bocian, zrozumiałem dlaczego gdy na rynku pewnego miasta zobaczyłem ok. 40 bocianów i kilkanaście gniazd.

Kraju to za wysokie progi... ale Powiatowym moge być ;-)
| 06:59 poniedziałek, 4 lipca 2022 | linkuj Motylki jedzą Ci z ręki :)
Boćki rozpoczynają wspólne żery, a za 5-6 tygodni zaczną się już niestety sejmiki..
| 20:32 niedziela, 3 lipca 2022 | linkuj Świetne te murale i im podobne :)

Imponujące stado boćków. Chyba takiego jeszcze nie widziałem. Co innego z żurawiami :)

Motylki jak zwykle piękne. Ktoś Cię powinien zatrudnić jako Głównego Motylologa Kraju :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ciaob