Pierwsze jagódki

Środa, 15 czerwca 2022 · dodano: 20.06.2022 | Komentarze 2

Nie samymi motylkami człowiek żyje, ot tym razem trafił się inny klejnocik - taki oto zielono-złoty chrząszcz. Prawdopodobnie jest to kruszczyca złotawka (ewentualnie może to być bardzo podobna kwietnica różówka).

Po drodze zauważyłem (i zjadłem) pierwsze jagódki. Właśnie się zastanawiałem, czy jest ju sens sprawdzać czy są już jagody... no to dylemat mam z głowy.

W sosnowym lesie z krzakami jagód spotkałem takiego oto motylka, to witalnik rdzawiak i w następnych dniach będę go spotykał regularnie w dużych ilościach. Nic dziwnego, bo właśnie na krzakach borówek (między innymi) żerują jego gąsienice. Wnioskując po pierzastych czułkach, jest to samiec.

Natomiast na łączce pod lasem było sporo modraszkowatych klejnocików. Był ten oto czerwończyk żarek.

Było też sporo modraszków, ale większość mi uciekała - tego udało się uchwycić.

I tego

Te o błękitnych skrzydełkach to samczyki, natomiast samiczki mają mniej spektakularne, brązowe z wierzchu skrzydełka.

Kolejna z dziurką w skrzydełku

A ta przeleciała i usiadła na mojej koszulce.

Strzępotek ruczajnik, ale nie miałem zdrowia się za nimi bardziej uganiać, bo już i tak mam trochę ich zdjęć.

Wygłoba koniczynówka zgodnie z nazwą na koniczynie

Poproch pylinkowiak - wygląda mi na samiczkę, bo ma nitkowate czułki (choć z koloru obstawiałbym samca, ale może to kwestia oświetlenia).

Mimo że do Nocy Kupały zostało jeszcze parę dni (i nocy), to udało mi się znaleźć kwiat paproci. Okazała się nim przeplatka atalia.

Były też inne kwiaty, oto symboliczny reprezentant