Upalny nordic krzacking

Czwartek, 19 maja 2022 · dodano: 22.05.2022 | Komentarze 9

Klusce w czasie olimpiady spodobało się chodzenie z kijkami, więc ruszyliśmy do lasu w tym właśnie celu. W inne miejsce, do suchego lasu sosnowego, gdzie w okolicy nie ma żadnych bajorek, licząc na to że nie będzie za bardzo komarów. I rzeczywiście przez większość dnia nie było, tyle że były muchy (upierdliwe, ale i tak lepsze niż komary).

Z tym, że zrobił się upał i po prostu było za gorąco na jakąkolwiek aktywność, więc sobie pozalegaliśmy w cieniu (słońce aż parzyło), nam tam nawet muchy jakoś bardzo nie przeszkadzały, a Kluskę zapakowaliśmy do hamaku z książką i rozpięliśmy moskitierę. Trzeba było jakoś przeczekać największą gorączkę. Jak się wydłużyły cienie i trochę ochłodziło, to można było się trochę więcej poruszać bez ryzyka zagotowania.

Kwitnąca borówka

A kuku!

Początkowo za gorąco by polatać za motylkami, ale od czasu do czasu coś spadło, albo wlazło na człowieka, toteż były jakieś spotkania z leśną fauną.

Przedstawiciel rodziny ryjkowcowatych, prawdopodobnie szczeliniak sosnowy, luba jakiś podobny gatunek.

Później jednak mogłem niespiesznie ruszyć na motylki, połaziłem po jagodzinach i udało mi się namierzyć kilka ciemek i sfocić.

Na jednym z krzaczków grzecznie sobie siedział i pozwał świerzbik nakropek... albo świerzbik kreskowiak. Oba te gatunki mają wyraźną przepaskę środkową i jeszcze dwie delikatniejsze które składają się z kropek (świerzbik nakropek), lub są ciągłe i prawie ciągłe (kreskowiak)... sprawa byłaby może prosta, gdyby nie różnice między poszczególnymi osobnikami.

Tutaj jest właśnie taki pośredni, zwłaszcza ta górna przepaska nie jest ani ciągła, ani z osobnych kropek tylko takie coś pośredniego... wydaje mi się więc, że może to być raczej świerzbik kreskowiak, ale pewności nie mam.

Aha, warto zwrócić uwagę, że na brzegu skrzydełka nadaje Morse'em - kreska kropka, kreska, kropka... (oba gatunki tak mają).

A tu nie podejmuję się dokładniejszej identyfikacji, jest sporo podobnych, jasno ubarwionych motyli z rodziny miernikowcowatych. Podejrzewam, że to jakiś wątlak, ale głowy nie dam. Sprawę utrudnia fakt, że jest spora zmienność w wyglądzie nawet w ramach jednego gatunku.

I kolejny, być może ten sam gatunek (tyle że bledsze przepaski), ale równie dobrze może to być przedstawiciel innego gatunku.

Miernik borówczak, widziałem więcej tych motylków jak sobie latały po lesie, ale pogoń za nimi wymaga cierpliwości.. nie przy tych temperaturach, a poza tym mam już kilka ich zdjęć. Za to ten akurat usiadł na parę chwil obok mnie i mogłem mu strzelić fotkę nim odleciał. Tutaj słabo widać pierzaste czułki, ale to samiec.

No, można zaczynać kijkowanie... nie tylko po drodze, ale też na przełaj (nordic krzacking).

Oprócz łażenia po krzakach i dróżkach w okolicy, także powrót kijkowy do głównej drogi przez las (bo Klusce się spodobało). A potem Kluskę na bagażnik, kilki do sakw i do domu.

| 15:53 środa, 1 czerwca 2022 | linkuj @huann - Kluska i tak niezbyt technicznie chodzi ;-) Na razie wystarczą takie, regulowane mamy tylko trekkingowe.
| 18:38 wtorek, 24 maja 2022 | linkuj Niestety, zwykłe kije do trekkingu niezbyt się nadają do dokładnego zastosowania techniki nordic walking, bo nie mają specjalnych rękawic, a jedynie pętelki na dłonie, zatem są dobre, by się na nich opierać (jak przy zwykłym chodzeniu), ale nie aby się przy ich pomocy odbijać (jak przy biegach narciarskich) jednocześnie wypuszczając kij z ręki, który dzięki wspomnianej rękawicy nie przesuwa się na ręce i wraca wraz z całym ramieniem do poprzedniej pozycji.
| 17:53 wtorek, 24 maja 2022 | linkuj Osobiście jakimś wielkim fanem nordicu nie jestem. Owszem, towarzysko czasem mogę, ale poza tym jeśli z buta, to wolę mieć wolne ręce, bo jakoś tak mi te kilki zawadzają ;-)

Ale lavinka i Kluska lubią nordic walking, zresztą Kluska używa lavinkowych kijków trekkingowych (bo nordicowe mamy nieregulowanej wysokości).
| 07:41 poniedziałek, 23 maja 2022 | linkuj To trzeba wtedy się zatrzymać i wyjąć niestety!
| 21:57 niedziela, 22 maja 2022 | linkuj Ale mi chodziło o zdjęcia z telefonu, ramieniem nie zrobię :)
| 21:50 niedziela, 22 maja 2022 | linkuj Co do telefonu, to problemu nie ma: https://www.zalando.pl/nike-performance-lean-arm-band-plus-pozostale-blackblacksilver-n1244e0m6-q11.html
| 20:49 niedziela, 22 maja 2022 | linkuj Z całego Nordic Walking najbardziej podoba mi się nazwa "nordic" :) Kijkowania nigdy nie próbowałem, pewnie też nie spróbuję, bo gdzie bym trzymał telefon i/lub aparat? :)
| 17:50 niedziela, 22 maja 2022 | linkuj Przejdziem Wisłę, Rawkę, Obie Pisie
Zajdziem aż nad Odrę
Jeśli tylko w garściach mamy
Ze dwa kije dobre!
| 17:33 niedziela, 22 maja 2022 | linkuj Sam swego czasau biegałem z kijkami, fajna sprawa. Pewnie robiłbym to dalej, gdyby nie fakt że w pracy zdarza mi się robić po kilkanaście kilometrów z buta. Fajny ten szczeliniak..

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ndrec