Kurs biblioteczny

Środa, 2 marca 2022 · dodano: 06.03.2022 | Komentarze 8

Zwierzak dnia to ten oto daniel w peruce (to chyba jakieś sznurki, widocznie się w nie jakoś zaplątał), a ten z tyłu to młody samczyk, któremu dopiero zaczynają wyrastać różki. Spotkanie bardzo bliskiego stopnia.

O, tak to mniej więcej wyglądało, o ile wcześniej spotykałem je dosyć blisko drogi, to teraz już przy samym chodniku. Zwierzaki coraz bardziej przyzwyczajone do ludzi, ostatnio większość nawet nie podnosiła głowy, gdy robiłem im zdjęcia (za pierwszym razem wszystkie mnie obserwowały). Teraz ze względu na jeszcze większe zbliżenie część z nich zaczęła odchodzić wgłąb zagajnika (dlatego też strzeliłem tylko kilka szybkich fotek, by ich za bardzo nie płoszyć), ale już samiec alfa się krokiem nie ruszył, tylko mnie obserwował... a samiczka skubiąca trawę bliżej chodnika nawet nie podniosła głowy.

Jeszcze parę fotek danieli z brzeziniaka.

A z robali spotkałem jakiegoś chrząszcza z rodziny biegaczowatych.

Oraz taką gąsienica, która wlazła mi na obrusik, gdy w lesie zrobiłem sobie kanapki.

Świetnie się maskuje w suchych liściach

A to dowód, że baobaby rosną nie tylko w Afryce, czy Australii.

Trochę lodu było, bo nocami cały czas nieliche przymrozki.

Pakiet krajorazowy

Opuszczone i coraz bardziej popadające w ruinę kąpielisko

Odblaski na falującej wodzie... oczywiście na fotce za specjalnie to nie wygląda, ale na żywo było przepięknie. Potem wiatr się zmienił, woda w tym miejscu się uspokoiła i blaski zanikły.

O ile pojemniki na koreczki w kształcie serca są wszędzie, w każdym mieście, miasteczku, jak też w wielu większych wsiach, to we Mszczonowie trafiłem na nietypową konstrukcję. Oto korkowóz spod remizy strażackiej.

| 08:01 sobota, 12 marca 2022 | linkuj @Trollking - można i tak, każdy dobiera metodę podług siebie, lavinka po prostu nie chciała się wdawać w niepotrzebne dyskusje, poza tym nie chciała rozbudzać zainteresowania tematem niektórych osób.
| 22:35 środa, 9 marca 2022 | linkuj Umieszczać można, a na wspomniane pytanie odpowiadać, że dla dobra potencjalnych ofiar obowiązuje klauzula sumienia. Ja kilka razy tym się wymigałem, polecam :)
| 21:38 środa, 9 marca 2022 | linkuj @huann - ale fryzurę ma podobną ;-)

@lavinka - wtedy może będę mógł spróbować mu zdjąć to coś z głowy, mam nadzieję że mu za bardzo nie przeszkadza
| 21:37 środa, 9 marca 2022 | linkuj @Trollking - też trochę się boję, że mogą je wybić... uczuliłem lavinkę, że jakby wrzucała te zdjęcia na swój fanpejdż (jak to robi z różnymi moimi przyrodniczymi), to żeby nie wspominała gdzie robione, bo ma wśród znajomych żonę leśnika-myśliwego. Ale lavinka stwierdziła, że chyba nie będzie w ogóle wstawiać, żeby nie kłamać że nie wie gdzie zrobione, jakby ktoś się dopytywał.

Kurczę, to brzmi trochę podobnie jak apel o nie umieszczanie zdjęć sprzętu wojskowego, czy konwojów :-/
Lavinka z nielogu | 21:04 poniedziałek, 7 marca 2022 | linkuj Jeszcze trochę, a zaczną ci jeść z ręki. ;)
| 15:46 poniedziałek, 7 marca 2022 | linkuj Niezły czad z tymi danielami. Sympatyczny pojemnik na zakrętki i ładnie wykorzystana słoneczna pogoda.
| 22:56 niedziela, 6 marca 2022 | linkuj O, proszę, samiec Alfa z planety Ziemia. Jednak zupełnie niepodobny do tego z planety Melmak ;)

Korkowóz w deseczkę!
| 21:55 niedziela, 6 marca 2022 | linkuj Wow! Super fotki, ZAZDRO wielkimi literami :) Zresztą już zapowiadałeś wstępnie je u mnie, zdecydowanie się nie zawiodłem :)

Trochę dziwne, że aż tak się przystosowały do życia obok ludzi. Oby im to nie wyszło bokiem. Ale to dopiero od września, bo póki co jest zakaz polowań na te zwierzaki. Choć jak wiadomo, z myśliwymi nic nie wiadomo - jeśli dla nich rowerzysta to dzik, to daniele też nie mogą czuć się bezpiecznie.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa sudoc