po mieście

Niedziela, 27 lutego 2022 · dodano: 03.03.2022 | Komentarze 9

Zbiorcze kilometry z kursów po mieście z końcówki lutego.

Poniższa fotka jest z głównego placu miasta. Oczywiście na wywieszeniu flagi działania miasta i mieszkańców się nie kończą, a zaczynają. Zaczęło się od zbiórek, miasto też przygotowuje lokale dla uchodźców, a dzieci ma przyjąć Szkoła Podstawowa nr 2. W okolicznych miejscowościach też są podejmowane podobne działania (zresztą chyba w całej Polsce), a harcerze w nich uczestniczą i pomagają.

I tak na przykład Hufiec Jaktorów ma harcówkę, która została przygotowana na przyjęcie uchodźców. Jest to budynek dawnej szkoły, więc jest sporo miejsca, a harcerze mają wyposażenie potrzebne w obecnej sytuacji - łózka polowe, materace, koce itp. Póki co, w weekend trafiła już tam jedna, trzydziestoosobowa grupa Ukraińców, przy czym po noclegu i ciepłym posiłku pojechali dalej. Być może od tej pory jeszcze ktoś tam trafił i chyba na razie harcówka będzie chyba pełniła funkcję takiego punktu przerzutowego. Jak Kluska była tam na próbie zespołu, to zostałem przez dziewczyny zatrudniony by im czytać napisy z informacjami po ukraińsku porozwieszanymi w budynku.

We wsi Sokule.

A tu ze Mszczonowa - w niedzielę zostanie zorganizowany koncert charytatywny, w jego trakcie odbędzie się min. kiermasz książek przygotowany przez bibliotekę.

Ponieważ wojna toczy się u naszych granic, a my jesteśmy na wschodniej flance NATO, na naszym niebie można obecnie obserwować sporo wojskowych maszyn. Udało nam się upolować taki oto samolot transportowy, o ile się nie mylę, jest to C-130 Hercules (a na pewno takie u nas takie teraz latają).

A któregoś dnia zobaczyłem takie oto smugi kondensacyjne z okna. Ponieważ widziałem na Flight Radarze krążące w ten sposób samoloty-cysterny, więc podejrzewałem że to coś takiego

I faktycznie KC-135R Stratotanker Boeinga. Samego samolotu nie udało się wypatrzyć, a nawet nowej smugi choć wspomagałem się lornetką (niezbyt mocną, ale jednak), ale cóż widać był za daleko. Widać te widoczne smugi się rozszerzyły, a może i częściowo zasłaniały samolot.

Jeśli coś tam tankowało, to były to samoloty które się nie wyświetlają na Flight Radarze (np. myśliwce). Tam jest z prawej taka kanciasta smuga, to może być z przylotu, albo od innego samolotu.

Kolejne smugi, podejrzewamy że to RQ-4 Global Hawk - dron rozpoznawczy. Pewności nie mamy, bo na F.R. nie za bardzo zapisywała się jego trasa.

A tu scenka sprzed tygodnia i kolejka na stacji benzynowej w miniony piątek. Z wyświetlanych cen widać, że jest w sprzedaży benzyna i gaz, ale olej napędowy się skończył. Nie wiem jak to wyglądało w weekend, bo tędy nie przejeżdżałem, ale w poniedziałek był już tylko gaz, podobnie we wtorek rano, ale do środy dowieźli benzynę i olej napędowy. Nie wiem czy ta stacja benzynowa była reprezentatywna i czy takie przejściowe braki występowały też w innych punktach.

A na koniec taka fotka z miasta

| 14:44 piątek, 4 marca 2022 | linkuj @Trollking - ale u nas w pobliżu nie ma żadnego aktywnego lotniska wojskowego :-) Najbliższe jakie kojarzę to Łask, ale bliżej huanna, oraz Dęblin, ale to aż za Wisłą.

O tak, z tym papierem poprzeczka postawiona wysoko, przebić będzie naprawdę ciężko, ale nic nie jest niemożliwe. A więc rodacy - do dzieła!
| 22:30 czwartek, 3 marca 2022 | linkuj Jedynym dla mnie subiektywnym "plusem" tego, co robi kremlowska menda jest to, że lepiej się wysypiam. F16 już mnie nie budzi. Wam za to współczuję.

Racja z tym panikowaniem - mistrzostwo świata zdobyte z automatu :) Za komuny przynajmniej "Trybuna Ludu" zapewniała bezpieczeństwo w temacie braku papieru toaletowego, a teraz? Przecież "Wiadomościami" TVP sobie nikt niczego nie podetrze :)
| 20:18 czwartek, 3 marca 2022 | linkuj @huann - ja widać nie przechodziłem obok żadnego bankomatu... co najwyżej przejeżdżałem skupiając się na drodze ;-)

No właśnie, na Flight Radar tych danych jest dużo, dużo więcej, dużo dokładniejsze i w czasie rzeczywistym. Więc to co ja tu wrzucam, jest tylko okruszkiem tego co i tak jest dostępne dla każdego.
| 19:11 czwartek, 3 marca 2022 | linkuj Jak się zaczynał koronawirus to też wykupywano cały zapas papieru toaletowego jakby to była epidemia jakiejś tropikalnej sraki. Teraz widziałem na samym początku kolejki przed bankomatami - na szczęście już zniknęły.

Zdjęć wojskowych maszyn ponoć lepiej nie publikować - po co ruskie szpiony mają mieć dodatkowe materiały do analiz? Choć oczywiście flightradar24 jest ogólnodostępny i każdy może śledzić co zechce.

Fajnie, że każdy pomaga jak potrafi najlepiej. Ziarnko do ziarnka - i pierdyknie w kurdupla elewator ;)
| 18:58 czwartek, 3 marca 2022 | linkuj @Marecki - chylę głowę, jeśli jesteś w stanie złapać zająca ;-)
| 17:46 czwartek, 3 marca 2022 | linkuj Ludzie to oszołomy, sami się napędzają a potem dziwią że mamy ceny jakie mamy albo że czegoś brak. Dobrze że idzie wiosna, będzie można podetrzeć się liśćmi, albo jakimś futrzakiem typu zając :)
| 16:37 czwartek, 3 marca 2022 | linkuj A, tak mi się przypomniało, że widziałem w weekend na drodze w lesie TIRa z którego spuszczali paliwo ;-) Może wtedy już były braki na stacjach benzynowych? ;-)
| 16:34 czwartek, 3 marca 2022 | linkuj No to nieźle... dobrze, że papier toaletowy się nie przeterminowuje ;-) Kolejek, czy pustek w bankomatach jakoś nie zarejestrowałem
| 16:21 czwartek, 3 marca 2022 | linkuj W kwestii panikowania i kompulsywnego wykupowania jesteśmy chyba rekordzistami Europy. Niedawno dowiedziałem się od znajomej, że dopiero co skończył się jej papier toaletowy zakupiony na początku pandemii. :) Zapasu benzyny na dwa lata nikt sobie nie zrobi, ale w bankomatach przez pierwsze dni były pustki. To też w pierwszej kolejności się opróżnia.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa miest