Objazd szałasów w Lesie Radziejewskim

Sobota, 6 listopada 2021 · dodano: 21.11.2021 | Komentarze 2

Pojeździliśmy sobie trochę po Lesie Radziejewskim i nazbieraliśmy perełek.

Pierwszy z odwiedzonych szałasów.

Tu spotkaliśmy okazałego i do tego kompletnego kosarza (Który o dziwo miał komplet nóżek) i byłby zwierzątkiem dnia, gdyby nie... ale nie uprzedzajmy faktów.

Kolejny szałas. ten nie powstał od razu w takiej formie... początkowo był dużo mniejszy, ale potem Kluska chciała przedsionek, więc go rozbudowaliśmy... a potem drugi pokoik, więc znów ruszyły prace budowlane. A najśmieszniejsze, że potem ktoś go adoptował, bo co i raz były jakieś zmiany - a to przybyło okno, a to ktoś trochę obłożył korą i dodatkowymi gałęziami, a to nawet zostało dobudowane kolejne pomieszczenie - tyle że się zawaliło i nawet ostatnio myślałem o tym, że trzeba by je rozebrać i użyć budulec do zagęszczenia pozostałych ścian, a teraz przyjeżdżamy i okazuje się że ktoś to właśnie zrobił!

Potem zahaczyliśmy o Radziejowice i zajrzeliśmy do parku.

Arka - instalacja autorstwa Józefa Wilkonia.

Według tabliczki to coś to "Brama Teatru Narodowego".

Różne rzeźby w parku

A ta instalacja to... po prostu odbite liście w ziemi alejki. Gdzieniegdzie nawet były wprasowane liście.

A ten znak to robota obecnej drużyny Kluski. Otóż przez wiele lat ten szlak był zaniedbany i nieodnawiany, toteż kiedyś drużyna odcinek w okolicach Żyrardowa wymalowała na nowo (znaki te można poznać po tym, że są większe i ręcznej roboty, a nie z szablonu). W międzyczasie zmieniono częściowo przebieg szlaku, więc miejscami te oznaczenia można spotkać poza szlakiem.

W ostatnich latach szlak został znowu wyznakowany, a mam też wrażenie że niedawno zagęszczono nawet znaki.

No i kolejny szałas - po ostatnich deszczach fosa obronna się trochę napełniła (ale nadal da się tam dojść suchą stopą, tylko trzeba uważać na błoto).

Głaz narzutowy wynurza się jak wieloryb z oceanu liści.

No i  na koniec zwierzątko dnia. Chłodnawo było, toteż była trochę niemrawa i dało się jej bez większych problemów porobić zdjęcia, bo za bardzo nie uciekała (może liczyła, że dobrze się maskuje - zresztą byśmy jej nie zauważyli, gdyby nie wyskoczyła spod nóg).