po mieście w czasie upałów

Czwartek, 10 czerwca 2021 · dodano: 16.06.2021 | Komentarze 4

Pierwszą falę upałów przetrwaliśmy, ale teraz zaczęła się druga i a prognoz wynika że gorsza... cóż, lato psiamac.

W gorące dni nie ma szans na jakąś aktywność, dopiero wieczorem szliśmy lub jechaliśmy do EkoParku na deskorolkę itp. Wyruszaliśmy po 20-ej, a jak dzień był ciut mniej upalny, albo przyszły chmury to po 19-ej i zwykle siedzieliśmy do zamknięcia parku o 22-ej.

Asfaltową pętelkę w parku opatrzyliśmy odpowiednim napisem.

Ktoś potem dopisał "i rowerów", a my poprawiliśmy (bo było słabo widoczne) i dopisaliśmy hulajnogi... potem już nikt nie podjął pałeczki i nic nie dopisali.

Jazda na deskorolce bywa niebezpieczna.

Zachody Słońca w parku.

Ach i udało się spotkać świerszcza, tym razem nie była to larwa, a dorosły osobnik.

Panowie coś robią w dziurze pod chodnikiem... za naszych czasów dookoła by stała chmara dzieciaków i gapiła się co robią, w dzisiejszych czasach tylko Kluska.

Oglądaliśmy też na podwórku zaćmienie Słońca. Mamy specjalne okularki ze specjalnym filtrem... ale najlepiej obserwowało się przez lornetkę. Oczywiście nie lampiliśmy się bezpośrednio na Słońce, tylko rzutowaliśmy obraz na kartkę.

W okolicach maksymalnej fazy zaćmienia

Gryz powoli maleje

Końcówka zaćmienia

| 10:27 czwartek, 17 czerwca 2021 | linkuj @huann - ach, słusznie ;-) Aczkolwiek Księżyca też jest zamotylenie, albowiem ćmy to nic innego jak motyle nocne.
| 09:33 czwartek, 17 czerwca 2021 | linkuj Zaćmienie jest Księżyca - w dzień jest zamotylenie Słońca!
| 06:32 czwartek, 17 czerwca 2021 | linkuj @Trollking - To i tak jest alejka w parku, który w większości jest placem zabaw. Po tym i tak wszystko jeździ, więc to nie jest zachęta, a stwierdzenie stanu faktycznego... ba, tylko części stanu faktycznego, bo tam jeździ dużo więcej niż wypisaliśmy ;-) Gdy są "godziny szczytu", o faktycznie trzeba tam uważać.

Patent z lornetką faktycznie fajny i często polecany w poradach dotyczących obserwowania Słońca. Można też przez teleskop, ale uznaliśmy że nie czujemy się na siłach i stwierdziliśmy że najpierw wypróbujemy lornetkę... która okazała się świetnym zakupem.
| 21:39 środa, 16 czerwca 2021 | linkuj Droga dla wszystkich faktycznie może się skończyć obrysem, przynajmniej w Polsce... Ja bym tam tam nie namawiał malunkami kolejnych chętnych do dzowna :)

Super patent z tą obserwacją zaćmienia. Fachowy taki :)

Świerszcz znakomity, zachody godne.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa biepr