avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108781.00 km z czego 15566.35 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

Tradycyjne szałasowanie i hamakowanie

Czwartek, 27 maja 2021 · dodano: 01.06.2021 | Komentarze 4

czyli jedziemy sobie posiedzieć w lesie

W poszukiwaniu czterolistnego szczawiku

Śluzowce... kiedyś myślałem, że to jakieś grzyby, zresztą naukowcy też kiedyś zaliczali je do grzybów, więc moja intuicja nie była całkiem zła. Teraz już wiem, że  (cytuję): "Nie są zwierzętami, nie są roślinami, nie są grzybami. Są czymś pomiędzy"

Samotek zmienny

Rulik nadrzewny

A tu coś zaatakowało pędy kruszyny. Było takich więcej, ale tutaj przybrały wyjątkowy wygląd, jak jakiś stwór morski.

(Edit: są to ecja Puccinia coronata, grzyba wywołującego chorobę roślin o nazwie rdza koronowa)

Słóonik

Dziupla, która drze ryja. Siedzą tam młode dzięciołki i cały czas się drą:
- Jeść, jeść, jeść,
Żryć, żryć, żryć,
Jeść, jeść, jesć,
Mniam, mniam, mniam!

Spotkaliśmy też młode liski, w tym samym miejscu, w którym ja spotkałem ostatnio. Tym razemdwa, jeden od razu się zmył, a drugi był nieco odważniejszy... co prawda zdjęcia nie udało się zrobić, udało się je obejrzeć, a co najważniejsze - Kluska je tym razem widziała.

No i wracając zapolowaliśmy jeszcze na kukułki.

| 20:56 środa, 2 czerwca 2021 | linkuj @huann - raczej mają tam, czego raczej nie mają ;-) A w ogóle, to trzeba by je zapytać, sęk w tym że nie mają czym usłyszeć, ani odpowiedzieć.
| 14:23 środa, 2 czerwca 2021 | linkuj Ciekawe, co o tym wszystkim sądzą śluzowce - i czy jak Pluton nie mają tego przypadkiem tam, gdzie raczej mają ;)
| 06:46 środa, 2 czerwca 2021 | linkuj @Trollking - Taa, ja się uczyłem (o ile pamiętam), że grzyby są z królestwa roślin... potem pamiętam tytuł w jakimś piśmie, czy książce "Grzyby - czwarte królestwo" i zrobiłem wielkie oczy. Teraz, żeby czegoś nie palnąć na bikestatsie lub Klusce, najpierw muszę sprawdzać najpierw jak wygląda aktualny podział systematyczny czegoś tam...

Ale co tam, uczyłem się też że Pluton jest planetą ;-)
| 22:31 wtorek, 1 czerwca 2021 | linkuj Cholera, jak to szybko leci... Jeszcze niedawno grzyby nie były zwierzętami ani roślinami, teraz jest już bramka "nie są grzybami". Niedługo nie będę mógł niczego zjeść bez wyrzutów sumienia :)

Zazdro akcji z lisami!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ioneg