avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108781.00 km z czego 15566.35 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

• temperatura -11.0°C

Mrozowo i śniegowo po mieście

Piątek, 12 lutego 2021 · dodano: 22.02.2021 | Komentarze 3

Pora chyba wrzucić te parę kilometrów i zdjęć z prawdziwej zimy, żeby zdążyć zanim skończy się odwilż... co prawda z dnia na dzień coraz śniegu mniej, ale jeszcze dziś można się rzucać śnieżkami i lepić bałwana (co uczyniliśmy).

Żyrardów w czasie śnieżycy.

Pisia Gągolina

W parku

Ślady wiewiórek w parku.

Regularnie odwiedzaliśmy z Kluską górkę, zdarzało się w czasie śnieżycy, że najlepszy bo lodowy tor, trzeba było najpierw odśnieżyć.

Klu jeździ na sankach na stojąco - trzyma lejce i ujeżdża dzikiego mustanga (ja pcham te sanki), który ma na imię Nerwowy.

No i kilka ulepionych przez nas Bałwanów-Marianów (poznajemy po bereciku).

Z lodowym mieczem - strzeżcie się śnieżne stwory!

Plantacja lodowych mieczy

Mini-baza.

Oczywiście trzeba wykorzystać warunki i ulepić GeoBałwanka - oto Bałwan Marian (w czerwonym bereciku).

Po drodze różne tropy, z tych świeżych i wyraźnych udało się sfocić ślad sarny.

No i żurawie w przelocie

Kontynuujemy tworzenie naszych snowartów - tym razem Kostek.

Oraz jego przyjaciel Pan Piętka (oczywiście z filiżanką kawuni).

Tu już przysypani.

Kostek to od dwóch lat jedna z ulubionych książek.

Kontynuując temat - jedyny słuszny komunikat.

Na Walentynki - serduszko. Można traktować łącznie z komunikatem.

I jeszcze jedno serduszko.

18 lutego w dniu lądowania łazika Perseverance na Marsie - okolicznościowy snowart. Z prawej helikopterek Ingenuity, u góry nazwa misji (Mars 2020) niestety częściowo za krzakiem. Odświeżyliśmy też serduszko i chcieliśmy w nie wpisać logo misji, ale trochę nam krzywo i za małe wyszło (z poziomu zero trudno to dobrze rozplanować).

Kilka razy nasz balkon odwiedził kos - skusił się na te czerwone owoce kaliny (które jeszcze w grudniu zerwałem i powtykałem w doniczki).

Całkiem sporo na mieście było kwiczołów, bo dosyć często i w różnych miejscach je spotykałem. Tego dało się najbliżej podejść i zrobić najlepsze zdjęcia... no cóż, ptak w jedzeniu jest mniej płochliwy.

Napotkana parka szczygłów.

Nie udało mi się zrobić w miarę wyraźnych zdjęć innych ptaków, próbowałem na przykład podejść dzięcioła małego, ale skubany mi zmykał (no za słaby zoom).

A tu inna ciekawostka - gniazda jaskółek na jednym z balkonów. Kiedyś takie gniazdo było u naszej sąsiadki, ale zostało zniszczone podczas ocieplania bloku. Bałem się że jaskółki w ogóle się wyniosły w związku z ocieplaniem kolejnych budynków, po ich ostatnio nie widuję... ale jak widać są, ale w innych blokach.

Na koniec ślady skrzydeł i ogona na śniegu. Tak jakoś podejrzewam że ten pierwszy to dzieło sroki (ten ogonek to coś, czym rzeczywiście można się chwalić).