• temperatura -1.5°C

Ślizgawką do biblioteki

Piątek, 29 stycznia 2021 · dodano: 01.02.2021 | Komentarze 6

Postanowiłem jeszcze podskoczyć do bibliotek we Mszczonowie i w Radziejowicach, zanim będzie świeża dostawa śniegu. Drogiw tym kierunku generalnie czyste, ale te bardzo boczne i gruntówy oblodzone. Na szczęście był cały czas lekki mróz, bo nie ma nic gorszego jak lód polany wodą... lód zmrożony to jeszcze całkiem znośna nawierzchnia.

O dziwo na tej gruntówie jechało się znośnie, choć oczywiście jechałem wolno i ostrożnie... nawet pomyślałem, że nie jest tak ślosko jak wygląda, po czym zatrzymałem się by zrobić fotkę i gdy postawiłem nogę na ziemi, to mi odjechała w bok.

Na równiejszej drodze, znaczy asfaltowej, mogłem rozwinąć nawet większą prędkość... byle bez zatrzymywania.

O, tu już zapowiadają opady śniegu.

Staw na Hamerni.

(Żywy) pomnik kota.

I tak doturlałem się do Mszczonowa.

Ze Mszczonowa szybki zjazd serwisówką i jestem w Radziejowicach. Akurat trafiłem wreszcie, że nie było przed domem kultury i biblioteką zaparkowanego żadnego samochodu (teoretycznie parking jest z boku, ale niektórzy musza zaparkować przed drzwiami) i mogłem strzelić fotkę Powozowni.

Po wizycie w bibliotece, krótki spacer po parku.

Ponieważ wiało, to nie robiłem tradycyjnego postoju nad stawem, tylko przy studni zatrzymałem się na kawkę i bułkę.

Z widokiem na czworaki.

Rzeźby w parku.

Droga do bramy.

Do tej pory mniej lub bardziej z wiatrem (tylko we Mszczonowie trochę przeszkadzał), ale od Radziejowic powrót pod upierdliwy, zimny wiatr.

Staw w Korytowie i młyn obok. Jakiś czas zaczął się jego remont, ale stanął... tyle, że przynajmniej dach wymieniony.

Następnego dnia od rana biało i przez cały dzień sypało. Więc tradycyjny wypad na łąki ulepić skrzynko-bałwanka.

Oto najnowsza wersja GeoBałwanka.

I inne zimowe zabawy - robienie orzełka

A tutaj z komiksu "Ptyś i Bill".

Ślady skrzydeł na śniegu

No i nasz snow-art.

UFO zlądowało.

| 20:54 wtorek, 2 lutego 2021 | linkuj Uff, to najważniejsze, że nie zginął i jest - ino w zamrażarce ;)
| 09:52 wtorek, 2 lutego 2021 | linkuj @huann - Wiem, widziałem informację :-( To kolejny drewniany młyn w okolicach, który w ostatnich latach spłonął. W 2014 spłonęły młyny w Wiskitkach (na Pisi) i na Rawce pod Samicami.

A tego batona jeszcze nie wstawiałem do archiwalnych, bo jeszcze mam nieuzupełnione wycieczki z zeszłego roku. ;-)
| 09:45 wtorek, 2 lutego 2021 | linkuj Wiadomo, też robiłem orzełki :-) Tradycja nie ginie, nie tylko my je robimy na osiedlu... ale jednak coś się zmienia, jakby za mojego dzieciństwa ktoś wpadł na pomysł takich dużych napisów i rysunków na śniegu, to już następnego dnia (lub tego samego) byli naśladowcy, a po kilku dniach całe osiedle by w nich było, a dziś? Do tej pory tylko nasze.
| 00:14 wtorek, 2 lutego 2021 | linkuj A propos młyna, to pewnie wiesz, że ten w Rudzie nad Rawką się niedawno spalił :/

A gdy jeździłeś za książkami, to chyba ktoś Ci wyżarł najmniej czerstwego z batonów (nie ja;)
| 21:44 poniedziałek, 1 lutego 2021 | linkuj Jako dziecko robiłem orła, na studiach puszczałem czasami pawia, teraz amatorsko staram się robić foty ptakom. Klusce życzę sukcesów w pierwszym i trzecim, drugi mam nadzieję ją ominie :)

Tak, oj tak, najgorsze na lodzie się zatrzymać. Albo skręcić.
| 16:39 poniedziałek, 1 lutego 2021 | linkuj Super kocisko. Młyn rewelka. A orzełka to i moje pokolenie robiło :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa atrza