• temperatura -3.0°C

Z przymrozkiem po mieście

Piątek, 5 lutego 2021 · dodano: 06.02.2021 | Komentarze 5

Dwa dni solidnych roztopów z deszczem zupełnie pozbyły się śniegu z krajobrazu, a gdy znów zaczęły się przymrozki, choć śnieg popadał, to jednak w ilościach które ledwie przyprószyły krajobraz. Tak więc śniegu za mało na sanki, za mało na lepienie bałwanka, czy nawet rzucanie się śnieżkami. Za to rowerowo warunki są dobre - nie ma brei, topniejących po bokach zasp, czy oblodzonych dróg, woda spłynęła lub zamarzła podczas solidnego nocnego mrozu.

Poranna rundka po mieście z lekkim mrozem, zaś popołudniu było już tuż powyżej zera.

Wizyta w parku i mrozowe różności znad Żabiego Oczka.

Na jednej z gałęzi w parku znalazłem... skrzydła. Wygląda na to, że jeszcze niedawno należały do gołębia.

Wody w Pisi dużo.

Jednak przejazd gruntowym skrótem przez łąki był błędem. Po deszczach i roztopach strasznie błotniska i kałużowa, mróz trwał za krótko by to wszystko zamarzło, a na dodatek zaczęło rozmarzać. Jechałem więc mieszaniną błota, lodu i wody. Z gruntówami trzeba jeszcze poczekać aż solidnie pozamarzają, aczkolwiek na niektórych i tak będzie walka z zalegającym potrzaskanym lodem.

Na koniec jeszcze parę fotek sprzed i z czasów odwilży. Kolejny snowart Kluski.

Odwiedziliśmy melinę, gdzie można pić do lustra.

No i Geobałwanek - z początku odwilży wzmocniłem go i przygotowałem na odwilż (stracił szyję i talię), miałem nadzieję że więcej go przetrwa odwilż (niestety solidne deszcze rozprawiły się z nim), albo że będę miał z czego ulepić go od nowa, ale nie udało się.

Poniżej fotki bałwanka:
- zaraz po ulepieniu
- na początku odwilży
- po wzmocnieniu
- po odwilży

| 18:00 czwartek, 11 lutego 2021 | linkuj @dornfeld - Taaa, jak ktoś się nudzi, to zawsze znajdzie coś żeby się przyczepić :-/

Co do patentu z kartuszem, to co prawda przy Twoim aktualnym sprzęcie chyba nie ma zastosowania (przynajmniej tak jak ja go stosuję), ale warto znać takie tricki, mogą pomóc w wypracowaniu własnych sposobów.
dornfeld
| 20:37 środa, 10 lutego 2021 | linkuj Jak zwykle piękne widoki na Twoich zdjęciach. Dziękuję za komentarze, rady przeanalizuje i wyciągnę wnioski. Szerszą odpowiedź dałem w komentarzu, niezła gównoburza się u mnie zrobiła. Niektórzy ludzi wydają się mieć mało problemów w życiu :)
| 07:52 wtorek, 9 lutego 2021 | linkuj Mrozowe różności, to w zasadzie tylko zapowiedź fotek z weekendu ;-)
| 16:48 sobota, 6 lutego 2021 | linkuj Kluska wyglada jakby przymarzła do swojego siedzenia :)
fajne śnieżno-lodowe kadry..
| 15:55 sobota, 6 lutego 2021 | linkuj Biedny bałwanek. Ale chociaż foty pozostały :)

Ice-art całkiem zgrabny, a sama wyprawa do wnętrza lodówki udana :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa woscs