• temperatura -2.0°C

Zimna rundka biblioteczna

Środa, 9 grudnia 2020 · dodano: 12.12.2020 | Komentarze 4

Kolejna rundka po bibliotekach, tym razem do Międzyborowa i Jaktorowa, gdzie biblioteki były w zeszłym tygodniu otwarte w bardzo ograniczonym zakresie, oraz do Radziejowic i Mszczonowa, które są położone bardziej na południe

Niby tylko minimalnie chłodniej niż tydzień wcześniej, ale cały czas pochmurno i do tego silniejszy wiatr (często wmordewind, lub inny upierdliwie boczny), toteż w rzeczywistości było istotnie zimniej i aura nie sprzyjała dłuższym postojom.

Na początek Międzyborów

I Jaktorów

W Jaktorowie zrobiłem sobie stopik na skwerku za pomnikiem Ostatniego Tura i popijając herbatkę z termosu, przejrzałem wypożyczone ksiąąki.

Pani K. - lavinka miała kiedyś papużkę o takim  imieniu.

Potem ruszyłem na południe do Radziejowic.

Choinka pod biblioteką i domem kultury.

Park zamknięty z powodu silnego wiatru, ale i tak nie miałem zamiaru robić tam postoju, bo za zimno.

Stąd już rzut kołem serwisówką wzdłuż Gierkówki do Mszczonowa. Tam najpierw obejrzałem najnowszy nabytek mszczonowskiej biblioteki, czyli wrzutnię ustawioną w podcieniu domu kultury. Jest to po prostu metalowy zasobnik z obrotową półką do wkładania książek, taką jak w pojemnikach na używaną odzież, czy eletrośmieci.

W porównaniu z grodziską wrzutnią, jej konstrukcja jest prosta, wręcz prymitywna. W Grodzisku bowiem, w ścianę Mediateki jest wbudowana wrzutnia elektroniczna, która działa bardziej jak wpłatomat - jest podajnik z ruchomą taśmą do zwrotu książek, od razu skanowane są książki* i zdejmowane z konta, można też pobrać wydruk zwróconych książek, czy sprawdzić stan swojego konta (tego ostatniego jeszcze nie testowałem).

*) - książki mają specjalne wklejki, magnetyczne czy jakieś tam... ale tylko te z Mediateki, w innych filiach są już tradycyjne naklejki z kodem kreskowym (ale przed nimi nie ma wrzutni).

Półeczka książek świątecznych.

Załapałem się na mikołajkowe zakładki... co prawda część już wyszła, ale i tak bym wybrał z bałwankiem.

O, takie były:

O ile do tego momentu mniej lub bardziej walczyłem z wiatrem, to powrót ze Mszczonowa jak na skrzydłach z silnym wiatrem w plecy... i bardzo dobrze, bo już zapadał zmrok i dzięki temu szybko dojechałem do domu nim zapadł całkowity zmrok i nie musiałem rypać po nocy przy samochodach świecących po oczach (czego nie cierpię).

Z wypożyczonych dziś książek.hitem okazała się "Winnie the Witch". Otóż postanowiliśmy zacząć czytać książeczki po angielsku i wypożyczyłem na próbę kilka różnych.

"Winnie the Witch" okazała się strzałem w dziesiątkę, raz że Kluska w ogóle była podekscytowana tym, że będziemy czytać po angielsku, a dwa że sama książka bardzo pasuje do gustu Kluski - zabawne rysunki i zabawna, nieco zwariowana historia... o czarownicy i jej czarnym kocie Wilburze i o tym jak Winnie potrafiła przypadkiem na nim usiąść, lub się o niego potknąć, gdy zasnął na czarnym fotelu, czy czarnej podłodze.

Inne wypożyczone anglojęzyczne książki już nie były takie fajne, ot do przeczytania raz, czy dwa... ale Winnie czytaliśmy już chyba ze cztery razy i na tym się nie skończy. Dobrze że jest kilkanaście książeczek z tej serii i są w okolicznych bibliotekach.

| 19:13 wtorek, 22 grudnia 2020 | linkuj Ta wrzutnia to niezły pojemnik na skrzynkę geocaching. :)
| 20:00 poniedziałek, 14 grudnia 2020 | linkuj Ksiązki po angielsku, świetny pomysł.
| 21:29 sobota, 12 grudnia 2020 | linkuj To fakt, czytając te wszystkie regulaminy i procedury można naprawdę zwątpić... ale z moją kategorią D i faktem że w ostatnich latach jestem stałym bywalcem bibliotek, to jednak mi łatwiej wypożyczyć książkę i szturmem zdobyłem kolejny stosik dla Kluski ;-)
| 20:43 sobota, 12 grudnia 2020 | linkuj Cholera, w tych czasach łatwiej zostać na ochotnika wcielonym grupowo do wojska (pseudo, bo chodzi o WOT) niż wypożyczyć książkę.

Wiedźminka naprawdę fajna, lubiłem taki klimat od dziecka, nie dziwię się, że Klusce się podoba :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ceobi