avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108236.15 km z czego 15464.75 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.90 km/h

Ekopark z chorągiewkami

Poniedziałek, 28 września 2020 · dodano: 09.01.2021 | Komentarze 7

(wycieczka z 28 września 2020)

Na ostatniej zbiórce zuchowej (z całym hufcem)  jednym z zadań było przekazanie i odebranie wiadomości alfabetem Morse'a przy pomocy chorągiewek. Klusce bardzo się to podobało, więc z własnymi chorągiewkami ruszyliśmy do Ekoparku nadawać wiadomości.

kropka

kreska

koniec (litery, wyrazu, wiadomości)

"Jestem głodna, przyślijcie jedzenie."

Korzystamy z tego, że EkoPark jest otwarty i że można skorzystać z siłowni (za miesiąc siłownie plenerowe i cały EkoPark zostaną zamknięte).

Ogrodzenie EkoParku jest dosyć proste, nie ma co nawet porównywać z ogrodzeniem Parku Bajka w Błoniu. Ale za to zostało obsadzone roślinkami, miejmy nadzieję że ładnie się rozrosną tworząc żywopłot oparty na metalowej siatce.

Jest więc trochę kwiatków, które można pofocić.

Jeszcze takie kwitły (i owocowały)

I takie

Po przekwitnięciu ma fryzurę jakby piorun strzelił w rabarbar.

Puk, puk otwierać! Co u diaska, jak się do tego wchodzi? Po długich próbach w końcu pszczole udało się wślizgnąć do środka.

| 22:30 niedziela, 10 stycznia 2021 | linkuj Hehe, fakt, więc poproszę kiedyś o dokumentację morsową Kropy z kijkiem :)
| 08:17 niedziela, 10 stycznia 2021 | linkuj @Trollking - Tam było całe stado Kropek ;-) A te kreski, to pewnie patyczki. Przy czym Klu nie zna Morse''a na pamięć, ale ma ściągę i umie z niej korzystać.

@Marecki - to ja też znam tylko S.O.S. :-) Kluska najpierw nauczyła się takich znaków jak *, **, czy - i -- ale nadal zna w zasadzie tylko kilka najprostszych, przy czym S i O już też, więc i tak używamy ściągi. Już wcześniej korzystaliśmy z Morse''a jako jednego z szyfrów do zabaw z wiadomościami w terenie, toteż miała już pewną wprawę, teraz nowym elementem były chorągiewki sygnalizacyjne... mieliśmy fajną zabawę, przy czym było na zmianę i ja też musiałem pomachać chorągiewkami ;-)
| 08:09 niedziela, 10 stycznia 2021 | linkuj @yurek - Tak, tyle że bez polskich liter. I jeszcze kilka innych wiadomości :-) Przy czym nie z pamięci, najpierw korzystając ze swojego zeszytu szyfrów, zapisywała wiadomość Morse''em, a potem nadawała czytając z zeszytu przed sobą (ten biały śmieć na trawie). Nadaje się po jednej literze, a po znaku "koniec" czeka na potwierdzenie odbioru (nie mieliśmy drugiego zestawu flag sygnalizacyjnym, więc potwierdzaliśmy machnięciem czerwoną bandamą) i wtedy można sprawdzić kolejną literę na kartce.

U harcerzy jest tak, że w zespole nadawczym/odbiorczym są dwie osoby - jedna czyta wiadmość zapisaną Morse''em, drugiej która nadaje. A przy odbiorze jedna odczytuje nadane znaki, a druga je zapisuje.
| 06:51 niedziela, 10 stycznia 2021 | linkuj Mam ruskie walkie - talkie z alfabetem morsa narysowanej na odwrocie. Ale tylko nauczyłem się S.O.S. Fajnie
| 21:19 sobota, 9 stycznia 2021 | linkuj Kropka. O :)

Morse''a nigdy się nie uczyłem. Śmiało więc można uznać, że Kluska jest wykształcona lepiej ode mnie :)
| 20:39 sobota, 9 stycznia 2021 | linkuj Kluska nadała taką wiadomość morsem?
| 16:50 sobota, 9 stycznia 2021 | linkuj Jednego mi brakuje w naszym parku, gabinetu luster z Błonia. A, jeszcze, zapomniałam, bulodromu...

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa sadzi