avatar Miejsce robienia kawy do termosu: Żyrardów. Od 2009 nakręciłem 108781.00 km z czego 15566.35 wertepami i wyszła mi mordercza średnia 16.91 km/h

Motyle (po mieście i okolicy)

Poniedziałek, 20 lipca 2020 · dodano: 06.08.2020 | Komentarze 1

Na motyle najlepiej pojechać na jakąś kwietną, niekoszoną łąkę... w słoneczny dzień, co oznacza że będzie gorąco. Mam taką jedną przez którą przejeżdżam po drodze do lasu na jagody, grzyby itp, ale jak przejeżdżam tamtędy w słoneczny dzień, to nie zatrzymuję się bo śpieszę się by zdążyć do lasu przed największym żarem, a jak wracam, to zwykle jestem zmęczony i jest za gorąco.

Mówię sobie, że muszę się tam wybrać specjalnie na motylki (i to w miarę rano nim zrobi się upał), ale zawsze jest tyle rzeczy, że w końcu nie mam kiedy... Któregoś poranka, gdy jechałem sprawdzić miejscówkę dalej na łąkach pod kątem możliwości obserwacji nieba, zatrzymałem się tam na parę chwil, chętnie bym został dłużej, ale znów czas gonił. Jednak parę motylków udało się uchwycić, oto one.

Przestrojnik jurtina (samica)

Przestrojnik trawnik. Nie wiem, czy kiedykolwiek udało mi się go sfocić z rozłożonymi skrzydłami

Czerwończyk żarek

Czerwończyk dukacik (samiec)

To chyba też

Ten motyl to też raczej czerwończyk dukacik, ale samica.

Ładnie i grzecznie siedziała na kwiatku, to mogłem ją obcykać dookoła.

To by było jeśli chodzi o motylki, teraz pora na inne  owady, które wpadły mi w obiektyw.

I jeszcze jeden.

Ale się zleciało towarzystwo.