Nagły Atak Wiosny

Środa, 8 kwietnia 2020 · dodano: 09.04.2020 | Komentarze 4

Kilka ciepłych bardzo ciepłych i słonecznych dni sprawiło, że drzewa zaczęły juz masowo kwitnąć i wypuszczać listki, a przynajmniej pączki.

Mirabelki i tym podobne już na dobre rozkwitły.

Taki dyskretny skrócik przy torach

To nie jest las, to nie jest park, to jest nasyp kolejowy

Wracają do drzew, czeremcha jeszcze nie kwitnie,ale już niedługo, póki co zrobiła się zielona

Klon jesionolistny kwitnie

A w mieście już wykształca noski (podczas gdy zeszłoroczne jeszcze są na drzewie).

Żurawie w locie

Ptaki drą ryje na potęgę... ale ciężko je wypatrzyć, a jeśli już, to smyrgnie taki maluch, że ciężko się przyjrzeć, a tym bardziej  zrobić zdjęcie. Ale przy spotkanie ze stadem jemiołuszek udało mi się strzelić kilka fotek.

Gąsieniczka alpinistka... a właściwie dendroistka.

Wejście do norki liska, czy innego borsuka. Widać jakiś esteta, bo ma obok ogródek, w którym kwitnie starzec.

A teraz mały przegląd kwiatków... niestety kwiatkowycieczka nad Pisię do lasu odpada, to jakieś ruderalne i różne łąkowe stanowiska pozostają.

Jasnota

Fijoł

Mniszek

Podbiały kwitły już w lutym, ale jeszcze można je spotkać.

To tyle relaksującego i uzdrawiającego ciało i ducha kontaktu z przyrodą. Wracając do miasta:

Biedronka z limitem osób na sklepie poradziła sobie w ten sposób, że wystawiają tylko tyle wózków ile może wejść klientów. Nie trzeba liczyć, teoretycznie niepotrzebny jest ochroniarz... teoretycznie, bo co chwila ktoś wchodzi bez wózka (i okrzyk: "gdzie pan idzie bez wózka?!"), bo albo nie doczytał, albo nie zrozumiał.

Ogłoszenie na bramie cmentarza (u nas nie został zamknięty).

Zwróćcie uwagę na pieczątkę... kiedyś na weekendówce spotkaliśmy rowerzystę, który odwiedzał plebanie i zbierał pieczątki. Pokazał nam zeszyt i okazało się, że są różnorodne i niektóre dosyć ciekawe i ładne. Zbieranie pieczątek kojarzy mi się ze schroniskami górskimi i wbijaniem ich do książeczki GOT, aczkolwiek teraz można je spotkać w muzeach i różnych innych miejscach (chociażby właśnie na plebaniach).

| 06:23 piątek, 10 kwietnia 2020 | linkuj Cieszę się, że się podobają, a jeszcze bardziej z niespodziewanych odwiedzin dawno niewidzianego gościa :-)
| 04:11 piątek, 10 kwietnia 2020 | linkuj Piękne fotografie przyrody! :)
| 20:13 czwartek, 9 kwietnia 2020 | linkuj Wiosna wkracza w tę fazę, że jest aż nadmiar tematów przyrodniczych.

zaliczplebanie.pl :-) A najśmieszniejsze jest, że koleś trafił na nas, którzy jechaliśmy mniej więcej po tych samych kościołach, szukając wmurowanych pocisków, a że kilka kościółków było gotyckich, to także wyrytych napisów i tzw. "dołków pokutnych" w cegłach... i jeszcze skrzynek geocache ;-)
| 19:53 czwartek, 9 kwietnia 2020 | linkuj Oj, świetny kontrast przyrodniczo-ludzki.

Niezła galeria - jestem kontent :)

Pieczątka faktycznie klimatyczna. Ale misja zwiedzania plebanii - na to bym nie wpadł. Nawet ja :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa nicop