Do lasu i Radziejowic

Wtorek, 24 marca 2020 · dodano: 25.03.2020 | Komentarze 8

Najpierw przejeżdżam przez lasek międzyborowski, zwany obecnie szumnie Parkiem Procnera. W Żyrardowie place zabaw i siłownie plenerowe zostały w większości zamknięte - otaśmowane i okarteczkowane (ale nie wszystkie, zależy od zarządcy), tutaj też ścieżka zdrowia, siłownia i plac zabaw zostały zamknięte.

Tego nawet za bardzo nie dało się otaśmować.

Ścieżka zdrowia ma oficjalnie 9 stacji, a to jest nieoficjalna 10-ta wykonana chyba z resztek i ścinków... ale jak widać nie została przegapiona.

Tego też nie bardzo dało się otaśmować (jest tylko karteczka na tablicy).

Otaśmowane są zaś sąsiednie siłownia plenerowa i plac zabaw.

No, na tych rowerkach się na razie nie pojeździ... dobrze, że miałem własny ze sobą.

Las...

Kora z kornikami

Radziejowice. Pałac zamknięty, ale park otwarty.

Lepiężnik różowy

Gdy wróciłem do domu, okazało się że są wprowadzane kolejne ograniczenia związane z epidemią i trochę trwało nim się pojawiła oficjalna interpretacja rozporządzania i początkowo wydawało się że jeździć na rowerze rekreacyjnie i chodzić na spacery nie będzie wolno... ostatecznie ustaliło się, że jednak wolno.

W kolejnych sklepach wprowadzane są ograniczenia co do ilości osób przebywających w środku (także coraz częściej widać kolejki przed sklepami), a także wprowadzana jest dezynfekcja rąk przy wejściu np. w  Kauflandzie... gdzie klimat jak z filmów budują komunikaty odnośnie zasad bezpieczeństwa puszczane z głośników zamiast muzyczki. Zresztą w tym sklepie byłem ostatnio zdezorientowany, bo nagle schodziła cała zmiana z kas, dopiero po chwili zostałem skierowany do kas, które zaraz miały być uruchomione (nie wiem, czy to jakaś nagła sytuacja, czy rutynowa typu dezynfekcja stanowisk i pracowników). Drożdży cały czas nie ma (ludzie pędzą na potęgę?), poza tym mam wrażenie że po ogłoszeniu obostrzeń był jakiś mały szturm na sklepy, bo niektórych produktów było brak, lub mocno były przetrzebione.

W tym tygodniu wprowadzono ograniczenia w działaniu targowiska miejskiego (info) - jest teraz czynne tylko trzy dni w tygodniu (śr., pt., sb.) i krócej 8-16, handel tylko żywnością i chemią gospodarczą, otwarta tylko jedna brama, będzie limit osób wpuszczanych naraz, dezynfekcja rąk przy wejściu... poza tym "obsługa kupujących przez dwie osoby w rękawiczkach jednorazowych (jedna wydaje towar, druga przyjmuje pieniądze),".

W poniedziałek został potwierdzony pierwszy przypadek koronawirusa w Żyrardowie i od wieczora tego dnia po mieście jeździ samochód z głośnikami, z których puszczany jest apel prezydenta miasta o stosowanie się do zasad bezpieczeństwa.

| 21:15 piątek, 27 marca 2020 | linkuj WJem :-)
| 20:48 piątek, 27 marca 2020 | linkuj No wJesz?!
| 17:50 piątek, 27 marca 2020 | linkuj Chyba raczej WJem ;-)
| 17:46 piątek, 27 marca 2020 | linkuj Wiem ;)
| 07:26 czwartek, 26 marca 2020 | linkuj @Arnoldzik - no cóż, jak ja widzę o jaką pierdołę ludzie potrafią się przyczepić w internecie, to mnie to już nawet nie dziwi. A ja na wszelki wypadek wydrukowałem i zrobiłem screen fragmentów o spacerach, jeździe na rowerze i bieganiu z rządowego FAQ, na wypadek spotkania nadgorliwych, a niedoinformowanych służb, które znają gołe rozporządzenie bez FAQ.
| 07:23 czwartek, 26 marca 2020 | linkuj @huann - tą drogą, to rzeczywiście na Sade Budy, Budy Grzybek i Budy Zosiny.
Arnoldzik
| 06:24 czwartek, 26 marca 2020 | linkuj No niby wolno, ale przeciwnicy wychodzenia przez biegaczy i rowerzystów z domu wymyślili teraz nowy argument. Mianowicie, jeśli taki rowerzysta zostanie potrącony przez samochód lub zdarzy mu się jakiś wypadek to będzie zajmował miejsce w szpitalu i czas lekarzy. Reasumując co by nie zrobiono to i tak społeczeństwo podzieli się na dwa obozy plując jadem na siebie wzajemnie. Pozdrawiam ;)
| 22:43 środa, 25 marca 2020 | linkuj Teraz nawet ścieżka zdrowia brzmi niezdrowo... PZU na Budy z taką ścieżką!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa anico