Kwiatkowycieczka nad Pisię

Poniedziałek, 16 marca 2020 · dodano: 17.03.2020 | Komentarze 0

Sytuacja w sklepach ustabilizowała się z początkiem tygodnia. Generalnie wszystko jest na półkach, choć nie zawsze jest możliwość kupna ulubionego produktu - makarony są nadal mocno przetrzebione, ale jest już ich więcej, mydeł też niewiele i np. w kostce tylko jednej marki, ale były... oczywiście są to dane tylko z jednego marketu i w niektórych mogła być nieco inna, w innych okolicznościach może włączyłaby mi się żyłka reporterska i obskoczyłbym kilka sklepów by mieć dokładniejszy ogląd sytuacji, ale w obecnej sytuacji oczywiście darowałem sobie.

Poza tym  np. na warzywach zostały rozwieszone jednorazowe rękawiczki (jak dotychczas na pieczywie) i poniższy apel. Myślicie, że ludzie się stosują? Chyba mniej niż połowa.

Przejeżdżając przez miasto zarejestrowałem takie informacje. EkoPark i Jordanek zamknięte (park miejski otwarty, ale tam w chwili obecnej plac zabaw jest zdemontowany, a nowe urządzenia jeszcze nie zamontowane).

Drugi Jordanek został zamknięty wcześniej, ale jako placówka oświatowa został zamknięty razem ze szkołami.

Co ciekawe, na trzy dni zostało zamknięte targowisko. Od 18-ego ma być czynne z wyjątkiem niedziel (w niedziele jest giełda, a w pozostałe dni w większości stoiska spożywcze).

Z ciekawostek, dowiedziałem się od znajomego, że w Grodzisku handlarze na rynku postanowili wykorzystać sytuację i znacznie podnieśli ceny (niektóre nawet o 100%), u nas w ostatni piątek nie zauważyłem jakichś istotnych ruchów cenowych, przynajmniej na owocach i warzywach.

I jeszcze komunikat u nas na klatce schodowej.

Aha, podobnie jak w innych miastach, w autobusach komunikacji miejskiej zostały wyłączone przednie drzwi, a podejście do kierowcy ze środka autobusu odgrodzone taśmą.

Przejeżdżając przez jeden z wyremontowanych ostatnio skwerków, zauważyłem że przybyło tak kilka hoteli dla owadów.

Zalew Żyrardowski

Dąb Chełmońskiego

No i dotarłem nad Pisię, tradycyjny cel wiosennych kwiatkowycieczek. Oczywiście jest złoć żółta, która kwitnie już od dłuższego czasu.

I śledziennica skrętolistna, równie długo jak złoć

Pojawiają sie już zawilce gajowe i żółte.

Udało mi się trafić jedną kokorycz.

Pojawia się też ten... no... musze sprawdzić w atlasie, lub we wpisach z zeszłego roku.

Czosnek niedźwiedzi, ale do kwitnienia jeszcze daleko

Przylaszczka pospolita. Nad samą Pisią nie kwitnie, by je znaleźć musiałem wdrapać się na skarpę i nieco oddalić od Pisi

Po drodze w rowach można było spotkać podbiał pospolity, czasami masowo (też kwitnie od jakiegoś czasu)

Pojawił się też pierwszy mniszek.

A w mieście na dobre rozkwitła forsycja.