Kwiatkowycieczka nad Pisię (wiosna!)

Niedziela, 16 lutego 2020 · dodano: 16.02.2020 | Komentarze 2

Dzisiaj było ciepło i słonecznie, ale wietrznie. Toteż tylko krótka wycieczka nad Pisię Gągolinę.

Po drodze krótki stopik nad Zalewem Żyrardowskim, a konkretnie wbiliśmy się w zakrzaczoną, niezagospodarowaną, ale ogrodzoną część zalewu... obecnie w ogrodzeniu są dziury (od dawna) i porobiły się ścieżki, więc postanowiliśmy rzucić okiem na głaz narzutowy (czy w ogóle jeszcze tu jest).

Bobry bardzo aktywne.

A potem już na miejsce docelowe, czyli nad Pisię w Lesie Radziejewskim. Tutaj jak zwykle bardzo przyjemnie.

To jest tradycyjny rejon kwiatkowycieczek, nad Pisią zawsze jest najwięcej kwiatków (ilościowo, jak i gatunkowo). I dziś przyuważyliśmy pierwszy leśny kwiatek! Tak, oto tegoroczna złoć żółta, tak w połowie lutego!

Pączki śledziennicy skrętolistnej.

A tu śledziennica już nieśmiało zaczyna rozkwitać.

Kotki leszczynowe też są nad Pisią (ale te są już były na blogu tydzień temu).

Aaaa! Ośmiornica! A nie... fałszywy alarm, to tylko stado kotków.

No, pokrzywy też już kiełkują.

A grzyby... ho, ho! W zasadzie już można ruszać na grzybobranie!

Nawet wyrosły mi na elemencie maskującym skrzynki... ciekawe czy to te od ryzomorfów, które usuwałem jesienią.

I jeszcze jakaś grzybnia

Purchawka jeszcze zeszłoroczna, tylko czeka żeby w nią wdepnąć.

Mch, mch.

Stonoga w mchowej dżungli

Muszelko z Pisi Gągoliny, żyworodki i jakiś małż (chyba skójka, ale może i szczeżuja).

I jeszcze takie małżyki z rodziny Sphaeriidae  (czyli  kulkówkowate ew. groszkówkowate).

Kolejny postój nad Pisią, tym razem nad Bobrzym Jeziorkiem.

Zatoczek z Bobrzego Jeziorka.

A na zakończenie jeszcze opowieść o trylobicie Ziutku.