Mieszanka firmowa grzybów

Mieszanka firmowa:
- 29 kań
- 25 prawdziwków
- 6 podgrzybków (brunatnych)
- 16 zajączków (podgrzybek złotopory i/lub obciętozarodnikowy)
- 10 zajączków (podgrzybek zajączek lub żeberkowany)
- 14 kurek
- 5 czubajek
- 4 kozaki
- 13 maślaków żółtych
- 1 maślak zwyczajny

Dziś chyba najbogatszy (gatunkowo) zbiór grzybów w tym roku. Oprócz grzybów widziałem ze trzy klucze odlatujących (chyba) do ciepłych krajów ptaków - ze dwa jakichś bodaj żurawi i na koniec klucz trzech Black Hawków.

Bogaty zbiór kań... co prawda nie było takich bardzo dużych, w większości średnie, ale i tak ciut za dużo mi się zebrało, toteż część dorzuciłem do kotletów mielonych z grzybów, które robiłem.

Cykl rozwojowy kani w skrócie:

No, prawdziwków też sporo (zwłaszcza w przeliczeniu na masę), szczególnie że w większości miały zdrowe nóżki.

Prawdziwek, a bohaterem drugiego planu jest zajączek.

Jako zajączki zazwyczaj określa się kilka podobnych do siebie gatunków podgrzybków... ja też zazwyczaj nie bawię się w dokładną identyfikację. Poniżej kilka fotek z podgrzybkami prawdopodobnie złotoporymi (złotawymi) i obciętozarodnikowymi.

Dziś jednak osobno wymieniłem 10 zajączków, które rosły w jednej grupie (plus kilka robaczywych) i prawdopodobnie były to podgrzybki zajączki lub żeberkowane. Normalnie z pojedynczymi się nie bawię w osobne zliczanie.

Kilka podgrzybków brunatnych też się trafiło, ale niewiele... a nie miałem czasu podjechać do miejscówek podgrzybkowych.

Prawdziwek? Dorodny podgrzybek? Nie, stary i zarobaczywiały kozak.

Ale udało się też znaleźć kilka młodszych i nadających się do zbioru.

Maślak żółty... oprócz żółtych, znalazłem też jednego maślaka zwyczajnego, ale nie mam go na zdjęciu.

Czubajki (muchomor rdzawobrązowy), były w większej ilości (wysyp trwa), ale ich już nie zbierałem... ot tylko kilka symbolicznie, na przykład jak takie ładne czubki stanęły na mojej drodze (żal było je rozjechać).

To chyba klejówka świerkowa... jeśli tak, to jest grzybem jadalnym (choć ponoć takim sobie). Ja w każdym razie nie zbierałem.

Głowy nie dam, ale to chyba maślaczek pieprzowy... jeśli tak, to zasadniczo niejadalny z powodu ostrego smaku, choć gdzieniegdzie się go jada, bo ponoć w czasie gotowania traci ostry smak, używa się też jako przyprawy.

O, a to największy i najbardziej znany truciciel naszych lasów - muchomor zielonawy znany bardziej jako sromotnikowy.

A to inne muchomory

Tego grzybka z nazwy nie znam (na razie), ale bardzo go lubię z wyglądu.

| 19:41 środa, 16 października 2019 | linkuj Coś się chyba w ogóle spieprzyło w tym albumie i to nie tylko w tym, ale też w starszych wpisach na bikestatsie :-/ Ustawienia udostępniania chyba ok (aczkolwiek teraz nawet nie da się tego szczegółowo sprawdzić), na wszelki wypadek wygenerowałem na nowo publiczny link i chyba trochę pomogło, mam wrażenie, że część zdjęć wróciła, ale tylko część... Mamy wrażenie że po jakimś czasie wyświetlało się więcej, ale póki co nie w tym wpisie. Zmieniłem minimalnie rozdzielczość tych zdjęć i pomogło, ale w starszych wpisach mogą być braki zdjęć... jak za kilka dni nie wrócą, to ręcznie będę musiał wymusić ich powrót.
marcin_f | 18:33 środa, 16 października 2019 | linkuj Zdjęć brak, aby je wyświetlić, każą zalogować się do gugla. Chyba uprawnienia dostępu się spieprzyły,
| 17:48 środa, 16 października 2019 | linkuj @meteor Dzięki za dobre chęci, ale nie skorzystam. Zdjęć również u mnie nie ma.
| 15:17 środa, 16 października 2019 | linkuj @yurek - dzisiaj nazbierałem sporo kań, jeśli chcesz, to możesz do nas wpaść, a damy ci kilka sztuk.

@lavinka - odpowiem klasycznie - u mnie są ;->
Lavinka z nielogu | 13:05 środa, 16 października 2019 | linkuj Moje konto też miało chwilowe problemy, musiałam wstawić zdjęcia od nowa do jednego wpisu. Na długo przed wyborami. ;)
| 08:58 środa, 16 października 2019 | linkuj ;) Dodam dla pewności.
| 08:54 środa, 16 października 2019 | linkuj Mieli zabrać internet. Zaczyna się!
| 23:13 wtorek, 15 października 2019 | linkuj Fotki znikły
| 20:11 wtorek, 15 października 2019 | linkuj Uwielbiam kanię smażoną na masełku, a nie jadłem od wielu lat. Nie mam szczęścia w szukaniu. (Pewnie dlatego, że nie zbieram grzybów) :))))
| 14:55 wtorek, 15 października 2019 | linkuj Świetny cykl rozwojowy kani :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa edyni