Upalnie po bibliotekach

Poniedziałek, 26 sierpnia 2019 · dodano: 01.09.2019 | Komentarze 11

Musiałem podskoczyć do biblioteki w Grodzisku, by oddać książkę  (już raz przedłużałem termin zwrotu i nie mogłem więcej). Niestety zrobiło się upalnie, miałem jeszcze kilka dni rezerwy, ale zapowiadało się że będzie jeszcze goręcej, więc nie było co zwlekać... Oczywiście, jakby co to mogłem awaryjnie podskoczyć pociągiem, ale a opcja była ostatecznością.

Ruszyłem rano, żeby załapać się na poranny chłodek... w cieniu było przyjemnie, dodatkowo jadąc pod niezbyt silny wiatr miałem dodatkowe chłodzenie. No, mogłem się zebrać z godzinę wcześniej, ale się nie zwlokłem.

Po drodze jaskółki przygrywały mi na strunach linii minimalnego napięcia.

W Grodzisku krótki stopik na skwerku (z mapy wynika, że zyskał nazwę Park Piłsudskiego), który parę razy mijaliśmy w czasie remontu, a ostatnio nawet po remoncie, ale było za ciepło i Klu była za zmęczona by się już zatrzymywać. Dziś postanowiłem obfocić Układ Słoneczny, czyli kamienne planety osadzone w trylince, która symbolizuje ciemną i jasną materię.

Z ulicy widać było Jowisza.

Niestety po dokładnym obejrzeniu okazało się, że nie jest to Układ Słoneczny, co najwyżej jakiś inny układ planetarny, co sugeruje kołowa kompozycja... sama ilość kul (szesnaście) nie jest argumentem ostatecznym, bo mogły być doliczone niektóre duże księżyce i planety karłowate, ale dokładając ich ułożenie dochodzimy do wniosku, że to jednak nie Układ Słoneczny.

Generalnie jest to kompozycja raczej geologiczna, kule opatrzone są tabliczkami informującymi jaka to skała i skąd pochodzi.

Planeta Salceson. Poza tym widać że doookoła przestrzeń usiana jest asteroidami i meteoroidami.

To od biedy mógłby być Neptun z Trytonem.

Oraz inne obiekty

Pas Kuipera

Jako że cienia tam mało i nie było ławki z pełnym cieniem, to obfociłem i pojechałem dalej, a postój sobie zrobiłem na zacienionej ławeczce w innym parku (nad Stawami Goliana). Tutaj odpaliłem kawkę mrożoną z termosu i kanapki na drugie śniadanie.

Tu też wysypane żwirkiem... lubię taki żwirek, zawsze można pooglądać kamienie i np. poszukać skamieniałości.

Docieram w końcu do biblioteki - byłoby to dobre miejsce na postój, tyle że jest to betonowa patelnia... przy rozsądniejszych temperaturach owszem, ale nie dziś. Oddaję, wypożyczam kilka książek i jadę z powrotem, tym razem do biblioteki w Jaktorowie.

Na drugą stronę torów i szosy głównej przebijam się wcześniej i rzucam okiem na okolice zespołu szkolno-przedszkonego. Wejście do przedszkola w muralu.

Kolorowe ławeczki na placu zabaw.

Półka z Mikołajkiem w bibliotece... przy czym oprócz oryginalnego Mikołajka duetu Goscinny - Sempé, są też takie piąte wody po kisielu, jak książeczki z opowiadaniami, które powstały na podstawie scenariuszy serialu animowanego, który powstał na podstawie oryginalnego Mikołajka, a ilustracjami jest zrzuty z serialu. Jest też książka napisana na podstawie filmu pełnometrażowego, aktorskiego (muszę przy okazji zajrzeć jakie są ilustracje).

W międzyczasie okazało się, że jedna pani pod biblioteką przypięła rower, ale zamek w zapince nawalił i nie dało się odpiąć... udała się po pomoc na pobliski plac budowy, skąd przyszedł pan z piłą tarczową i "odpiął" rower.

Normą jest, że niektórzy nie wożą zapinek ze sobą, tylko zostawiają na stałym miejscu przypinania... ta chyba  już dawno została tu na stałe.

Koparka burzycielka pieska... będzie mi go brakowało.

Powrót już po południu, czasem z wiatrem, czasem wiatr boczny i nawet lekko z przodu... już nie chłodził, to było raczej jak powiew z otwartego paleniska. Ufff...

A jeśli chodzi o wypożyczone książki - wypożyczyłem stare wydanie czytanego aktualnie Mikołajka pt. "Joachim ma kłopoty". Tytuł całego zbiorku jest od jednego z opowiadań, ale w najnowszych wydaniach został zmieniony na "Mikołajek ma kłopoty", pewnie po to żeby się pojawiał w wyszukiwaniach i nie było wątpliwości że to ksiązką o Mikołajku.

Poza tym obejrzałem jeszcze ze dwie książki obrazkowe z serii "Rok w...", ale nie wzbudziły one mojego entuzjazmu, natomiast trzecia wygląda bardzo obiecująco, mi się podoba, zobaczymy czy spodoba się Klusce.

Tak wygląda plansza z aktualnym miesiącem (powiększenie po kliknięciu w fotkę). Fajnie jest, bo zimą niektóre zwierzęta śpią, a inne są pod postacią jajeczek.

Spis zwierząt (klik), oto zwierzęta których można szukać na planszach, z krótkim, zabawnym opisem.

lec33
| 18:06 piątek, 6 września 2019 | linkuj tylko tyle zostało z dawnego parku Lipnera -za szpitalem ;)
| 06:45 piątek, 6 września 2019 | linkuj Jeśli inna Bajka, to raczej w Błoniu... i poniekąd nawet nad Mrowną, ale po jej wpadnięciu do Rokitnicy ;-)

Dzięki za namiary, tak patrząc na mapę, zastanawiałem się jeszcze czy aby nie mówisz o terenach zielonych w okolicach szpitala.
lec33
| 16:45 środa, 4 września 2019 | linkuj ps. i jeszcze miejsce, które może nie dotyczy Grodziska Maz. ale Nowej Wsi Warszawskiej: od stacji kolejki WKD ul. Spacerową obok biblioteki ;) jest wypasiony plac zabaw dla dzieci i odremontowany zalew.
| 16:34 środa, 4 września 2019 | linkuj ul. Wolniewicz do samego końca i nie sugerować się mapą ;)
| 16:32 środa, 4 września 2019 | linkuj to zupełnie inna bajka ;)
| 05:48 środa, 4 września 2019 | linkuj Chodzi o to coś, co na mapach nazywa się Bulwar Sobieskiego? Kiedyś widziałem, że tam robili w jednym miejscu jakiś chodnik, ale potem nie było jakoś okazji sprawdzić jak to teraz wygląda.
lec33
| 05:43 środa, 4 września 2019 | linkuj jak będziecie w Grodzisku to odwiedźcie nowy park nad rzeką Mrowną, może się spodoba. Trafić tam przypadkowo raczej jest mała szansa ale jak ktoś wie gdzie to nie ma problemu ;)
| 18:33 niedziela, 1 września 2019 | linkuj Nawet powinna celem opieczenia w strefie ryftowej u Wulkana.
| 17:01 niedziela, 1 września 2019 | linkuj No nie wiem, czy tak atmosfera wyjdzie na zdrowie ;-) Ale życzę smacznego.

Zaś tam obok Neptuna, to chyba Kaszanka... nieco przebarwiona, bo dobrze zmrożona. Hmmm, Neptun z Kaszanką... myślę że wyglądałby lepiej niż Neptun z trójzębem. Chociaż, kaszanka może być nabita na trójząb.
| 15:56 niedziela, 1 września 2019 | linkuj Aczkolwiek przydałaby się atmosfera z gazu musztardowego.
| 15:55 niedziela, 1 września 2019 | linkuj Planeta Salceson mięsię podoba :>

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa omimo