Szybki myk do Jaktorowa

Wtorek, 19 lutego 2019 · dodano: 21.02.2019 | Komentarze 3

Korzystając z ładnej pogody, wyskoczyłem na szybko do Jaktorowa, obadać drogi dojazdowe pod kątem bezpieczeństwa i dojazdu z Klu...

Ale najpierw tradycyjna fotka z Bielnikiem.

W nocy złapał jakiś przymrozek i staw na Bielniku całkowicie zamarzł.

W Jaktorowie oczywiście odwiedziłem pomnik ostatniego tura.

A potem do biblioteki... nie, te rowery to nie czytelnicy, aż takiego tłoku w środku nie było. Po prostu miejscowa biblioteka mieści się w budynku gimnazjum.

W drodze powrotnej zahaczyłem o cmentarz żołnierzy z Grupy AK "Kampinos" w miejscu gdzie stoczyli ostatnią bitwę.

A do Jaktorowa pojechałem, żeby zajrzeć do wspomnianej biblioteki publicznej i zorientować się dokładnie gdzie jest i jak tam w środku wygląda, zanim przyjedziemy tu z Klu... ale to już pewnie gdy będzie znów ciepło i może dzień dłuższy. Może do tej biblioteki bym się nie wybrał, ale skoro już mamy do niej kartę - bo w Jaktorowie jest placówka główna, a w Międzyborowie gdzie ostatnio zaglądamy, jest filia.

Skoro już tu byłem, to symbolicznie wypożyczyłem jedną książkę dla Klu... tylko jedną, bo na kartę można wypożyczyć 10 książek, a 9 już mieliśmy wypożyczone w Międzyborku. Wypożyczyłem więc książeczkę z jej ulubionej serii "Mądra Mysz". Ulubioną książeczką z tej serii jest "Dawniej i dziś. Jak żyły dzieci przed stu latu, a jak żyją teraz", więc teraz wziąłem "W gospodarstwie dawniej i dziś".

Ale ta nie awansowała na jedną z ulubionych pozycji, bo ma inną strukturę. Ta o dzieciach na lewej stronie miała narysowaną scenkę retro, a z prawej współczesną. Ponadto, niektóre kartki były rozkładane i pokazane różne przedmioty 100 lat temu i współcześnie.

Książeczka o wsi zaś nie ma porównania na sąsiednich stronach, ale na kolejnych rozkładówkach mamy podróż przez dziej, jest pokazana wieś 6000, 3000, 1200, 650, 250, 200, 150, 100, 60 lat temu, oraz współcześnie i wizja za 100 lat. Przy czym jest to wieś niemiecka, bo jest to tłumaczenie niemieckiej książeczki. Z podserii "dawniej i  dziś" jest jeszcze książeczka "Pojazdy dawniej i dziś", to przy okazji też przeczytamy.