• temperatura -5.0°C

Nad Rawkę

Czwartek, 24 stycznia 2019 · dodano: 24.01.2019 | Komentarze 6

O, na Bielniku już jakiś wędkarz siedzi... jak dla mnie tam jest za głęboko, ale na Żabim Oczku już można chyba się ślizgać.

Rozlewiska nad Suchszym Dopływem Suchej.

Mogiłą nad Rawką... o jej hipotetycznym istnieniu wiedziałem od dawna, ale jakoś nie było okazji jej namierzyć, bo jest na terenie ośrodka Sosenka. Widziałem ją zaznaczoną na mapie topograficznej (aczkolwiek niektóre mogiły z tej mapy są mogiłami widmo), zaznaczyłem więc sobie żeby w sprzyjających okolicznościach ją znaleźć... ale często o niej zapominałem (np. gdy kiedyś w czasie rajdu wiosennego nocowaliśmy w Sosence).

Nawet niedawno, znaczy jakoś w przeciągu ostatnich trzech lat, bo część terenu została rozgrodzona po rozebraniu domków, ale nie znalazłem. Kiedyś rozmawiałem na jej temat z Jackiem i powiedział że jest przy samym ogrodzeniu. I faktycznie, teraz udało się ją zlokalizować - jest od strony Rawki, na szczycie skarpy, na zewnątrz ogrodzenia Sosenki, byłem już kiedyś tuż przy niej, jakim cudem jej wtedy nie zauważyłem? No cóż,  jak krzyż jest pomalowany na biało, łatwo ją zlokalizować, ale wcześniej bardziej wtapiała się w teren.

Dodam, że w zeszłym  roku Jacek z małżonką poświęcili trochę swojego czasu na uporządkowanie mogiły (wpis tutaj).

Hmmm, fragment pocisku? Muszę następnym razem sprawdzić średnicę, jeśli mniej więcej 75mm (bo zdaje się coś koło tego było), to jest spora szansa że tak. Być może pierwotnie była to cała szklanka szrapnela użyta jako wazon?

Rawka

Dalej w drogę.

Kolejna mogiła na skarpie Rawki, tym razem z I wojny światowej.

O, widzę że Bolimowski Park Krajobrazowy postawił tematyczną tablicę (powiększenie po kliknięciu w fotkę).

Wczoraj udało mi się znaleźć kuźnię dzięcioła... zrobiłem sobie krótki postój w lesie i usłyszałem stukającego dzięcioła, zakradłem się pod drzewo w które stukał, żeby przyłożyć do niego ucho. Pod drzewem było sporo wydziobanych szyszek. Dziś jak jechałem, gdy usłyszałem obok w lesie dzięcioła, zatrzymałem się i sprawdziłem pod drzewem.... też były wydziobane szyszki (obok na fotce jedna niewydziobana). Tak więc mam parę miejscówek żeby pokazać Klusce, ale najlepiej jakby się udało namierzyć razem z dzięciołem.

W dolinie Rawki

Bardzo ważny strategicznie ciek - granica województwa łódzkiego (z lewej) i mazowieckiego (z prawej).

| 20:38 sobota, 26 stycznia 2019 | linkuj Pisia Tuczna to nawet grubiańskie meandry!
| 18:38 sobota, 26 stycznia 2019 | linkuj @huann - albo Toi-Toi, czy inny Clip Clop

@malarz - droga w dolinie Rawki, to musiała się zakrętasami przystosować do meandrów Rawki... a rzeka bez meandrów jest nieważna! Nawet Pisia ma! Ba, nawet taka popierdółka jak Okrzesza wpadająca do Pisi.
| 05:21 piątek, 25 stycznia 2019 | linkuj Klimatyczna, a to opadająca, a to wznosząca, asfaltowa droga pełna zakrętów.
Rawka pełna meandrów.
Meandry historii...
| 23:28 czwartek, 24 stycznia 2019 | linkuj Sponsorem szlaków nad Rawką winna być marka Pampers ;)
| 22:47 czwartek, 24 stycznia 2019 | linkuj Im dalej w las, tym więcej krzyży.

Kiedyś zacząłem mawiać, że tutaj strach iść w krzaczki za potrzebą, żeby nie sprofanować jakiegoś miejsca pochówku... okazało się to jeszcze bardziej prawdziwe w kontekście badań archeologicznych, gdy podejrzane wzgórki okazywały się mogiłami, a podczas wykopków w okopach, czy ziemi niczyjej odkrywano szczątki żołnierzy.
| 22:31 czwartek, 24 stycznia 2019 | linkuj Zdaje się, że w nadrawkowej okolicy co Sosenka - to Mogiła.
A wiele Joachimów ;)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ypang