Początek sezonu rowerowego 2019

Wtorek, 1 stycznia 2019 · dodano: 01.01.2019 | Komentarze 5

Od rana mokro, deszczowo, wietrznie... więc w planach była tylko krótka pętelka za miasto na rozpoczęcie roku. Ale potem przestało siąpić, kapać i mżyć, to jeszcze dokręciłem drugą, bardziej skomplikowaną po mieście.

Ale relację na Nowy Rok zacznę od przypomnienia XVI Księgi Tytusa (jedną z najlepszych moim zdaniem, a co za tym idzie jedną z ulubionych), żeby nie było, że ja mam spóźniony zapłon humoru (więcej skanów - strona 1 i strona 2)

Na drugą nóżkę kontynuuję noworoczno-sylwestrowym felietonem Wiecha, w zasadzie ciąg dalszy tych co wrzuciłem wczoraj ("Ładny początek" - strona 1, strona 2). Tym razem już nie kto inny, tylko Walery Wątróbka!

Wracając do pętelek - ta sama rzeczka co wczoraj (Wierzbianka), ten sam kadr, tylko pogoda gorsza.

Po przedświątecznej i przedsylwestrowej masakrze drogowej, dziś z rana jeździło się po mieście bardzo przyjemnie... co prawda mokro i bleh, do tego trzeba było uważać na zwiększone ilości szkła (zwłaszcza na bocznych uliczkach), ale za to ruch tak znikomy, że można było się zatrzymać nawet na środku średnio ruchliwych zazwyczaj uliczek i zająć się archeologią podasfaltową.

Znalazłem też kolejną, starą trylinkę brukową (zapewne przedwojenną), tym razem nie pełną, tylko 3/4 układaną na brzegach. Więcej o żyrardowskiej (i nie tylko) trylince i jej poszukiwaniach w tym wpisie na blogu pocztówkowym.

Skorzystałem też z okazji, że płyty chodnikowe są mokre, przez co lepiej widać odbite w nich litery niż gdy są suche i sieknąłem im kilka fotek. MŻ oznacza zapewne "Magistrat Żyrardów", albo "Miasto Żyrardów".

Tak się zastanawiałem, czy by nie skorzystać z umiarkowanie niebeznadziejnej pogody i nie zrobić aby kolejnej pętelki... ostatecznie jednak wróciłem i słusznie, bo ledwie zrobiłem sobie kawę, za oknem rozpadało się, tym razem solidnie i na dobre.

- Co tam panie gołębiu? Jak tam w Nowym Roku?
- A nic, pogoda taka, że nie ma co wyściubiać dzioba z dziury.

Wieczorem po Kluskę na dworzec, to po drodze jeszcze jedna pętelka, zwłaszcza że zrobiła się zadziwiająco ładna pogoda... co prawda wiało mocniej niż za dnia, ale za to wiatr przewiał chmury, więc pętla pod rozgwieżdżonym niebem. Z Kluską też powrót z dworca nieco dłuższą trasą i krótki postój przy cmentarzu na oglądanie gwiazd. Ale to była jakaś chwilowa anomalia pogodowa, bo jakieś pół godziny po naszym powrocie wszystko wróciło do normy i lunęło.

| 18:36 środa, 2 stycznia 2019 | linkuj To zbyt oczywiste skojarzenia, by musieć p nich pisać ;P
| 17:09 środa, 2 stycznia 2019 | linkuj O WOPistach faktycznie zapomniałem, może dlatego że teraz jakiś inaczej się nazywają.

po tobie akurat spodziewałem się, że skrót rozszyfrujesz raczej jakoś tak:
ŻW - Żrrryć Więcej!
albo
MŻ -Mniam Żarełko!
| 08:44 środa, 2 stycznia 2019 | linkuj Ja na tych płytach chodnikowych to na przykład widzę odwrotnie, czyli Ż(andarmerię) W(ojskową) ;)
A, są jeszcze WOP-iści, a na lotnisku onegdaj codziennie spotykałem całe zespoły... SOL-istów ;D
| 15:31 wtorek, 1 stycznia 2019 | linkuj Człowiek się uczy całe życie, następnym razem pewnie powie, że widział całe stado policjantów... a zresztą, jak ktoś mnie o to zapyta, to też odpowiem, że widziałem milicjanta, policjanta, żandarma, strażnika miejskiego i SOKistę.
| 15:20 wtorek, 1 stycznia 2019 | linkuj A wystarczyło by powiedział, że widział milicjanta ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ludzi