Z Klu do parku po mandarynki

Wtorek, 13 lutego 2018 · dodano: 22.02.2018 | Komentarze 6

Mniam, mniam!

Jedziemy, jedziemy, aż tu nagle Kluska zaczyna mi zza pleców wołać, że tam było, że coś tam... nie bardzo wiedziałem o co chodzi, czy chodziło o supermarket który zwiedzali podczas wycieczki z przedszkola, czy o resursę w której byliśmy kiedyś na wystawie... okazało się że zobaczyła plakat z Tytusem i poznała, bo akiś czas temu go razem czytaliśmy.

W ogóle wybieraliśmy się na to przedstawienie, ale ostatecznie musieliśmy sobie odpuścić, bo Klu się akurat rozchorowała.

Na ogrodzeniu parku obejrzeliśmy wystawę zdjęć z zeszłorocznego finału WOŚP.

- A ta dziewcynka ma taką samą kultkę jak ja!

Karmienie kaczek z mostku... bo normalnie, to zbyt blisko podchodziły i Kluska się bała że uszczypną... hmmm, tamte dwie jakieś dziwne.

Okazało się, że to mandarynki. Te kolorowe to samce, czy były samiczki nie wiem, bo za mało się odróżniają od krzyżówek i mogłem przegapić.

Mandarynka na Pisi Gągolinie... i krzyżówka.

Pamiętacie sortowanie liczb przy pomocy węgierskich tańców ludowych (link do wpisu na blogu). Klusce kiedyś bardzo się podobały te filmiki, a teraz dorosła żeby zrozumieć o co chodzi. Więc nauczyłem ją sortować tak, jak to robią komputery...

Najpierw najłatwiejszy algorytm - czyli Select Sort.

Potem Bubble Sort.

Znów Select Sort, ale przy użyciu kart (as zamiast jedynki).

I Quick Sort, na razie tyle przerobiliśmy.

Poza tym okazało się, że na ten profil zostały dosłownie w zeszłym miesiącu, po kilku latach przerwy, wgrane nowe filmy. Kolejny algorytm sortowania, poza tym dwa algorytmy wyszukiwania konkretnej liczby (w zbiorze nieposortowanym i posortowanym) przy pomocy flamenco. Dobre jako ilustracja po co nam w ogóle to sortowanie.

No i na koniec chyba najlepszy z tych nowych - zagadnienie czterech królowych (jako uproszczona wersja zagadnienia ośmiu królowych -wiki). Po obejrzeniu oczywiście z Kluską rozwiązaliśmy je przy pomocy tego algorytmu na prawdziwej szachownicy

| 21:55 czwartek, 22 lutego 2018 | linkuj I rysowanie książeczek o księżniczkach na zamówienie, powstały już trzy, zostały jeszcze dwie do zrobienia. :)
| 21:51 czwartek, 22 lutego 2018 | linkuj @huann - niewykluczone :-) To by sporo wyjaśniało

@wariag - póki co, chyba za trudne - na razie gramy w szachy, a z kart w wojnę i zbieraka. Poza tym sortowanie według kolorów i figur, algorytmy sortowania, zagadnienie czterech królowych i podstawy programowania w Logo.
Gość wariag | 19:26 czwartek, 22 lutego 2018 | linkuj Nauczyłbyś lepiej Kluskę grac w pokera ;)
| 19:03 czwartek, 22 lutego 2018 | linkuj Może to ten tajemniczy OWOC?
| 14:37 czwartek, 22 lutego 2018 | linkuj Może i znalazły się w menu, ale nie naszym... bo w zeszłym tygodniu były na Pisi, a w tym już nie :-(
| 14:22 czwartek, 22 lutego 2018 | linkuj Mandarynki, jak mniemniam - znalazły się poza menu? :>

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa opnal